اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

تحویل دائم نیروگاه ‌بوشهر به ایران تا سال 94 تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اصراری به رفتن روس‌ها از پروژه نیروگاه اتمی بوشهر نداریم گفت: تحویل دائم نیروگاه دائمی بوشهر به طرف ایرانی تا سه سال آینده محقق می‌شود.

تحویل دائم نیروگاه ‌بوشهر به ایران تا سال 94 تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون عباسی ظهر امروز در حاشیه سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هر مرحله از ساخت نیروگاه بوشهر که به قدرت خاصی می‌رسیم نیاز است تجربه‌های لازم و داده‌برداری‌ها انجام شود.

وی افزود: در خلل این مدت داده‌ها مورد تحلیل قرار گرفته تا از صحت عملکرد نیروگاه مطمئن شویم و این آزمایش‌ها مربوط به توان صددرصد رآکتور در حال انجام است و این آزمایش‌ها استمرار می‌یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تقریبا تا پایان امسال نیروگاه اتمی بوشهر آماده تحویل موقت به بهره‌برداران ایرانی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحویل نیروگاه اتمی بوشهر به طرف ایرانی گفت: در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر با کار مشترک ایران و روسیه تکمیل شده یعنی بهره‌برداران در تمام مراحل در حال کار هستند و کادر بهره‌بردار نیز در حال تکمیل است و مجوزهای لازم از بخش‌های تخصصی روسیه در حال دریافت است.

عباسی اضافه کرد: ما توأم با هم کار می‌کنیم و حتی آزمایشاتی در طول این چند ماه روی توان 1000 مگاوات بوده با کمک نیروهای متخصص ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای است افزود: با توافقاتی که با وزارت نیرو داشتیم در مورد الگوهای مصرفی برای سال‌های آینده پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که حدود 10 هزار مگاوات آن را باید به صورت فوری برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس انرژی اتمی ایران یادآور شد: برای ساخت نیروگاه‌ها دو رویکرد در نظر داریم یکی آنکه کاملا با طرف خارجی همکاری کنیم که این امر ممکن است مقداری زمان‌بر شود اما برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم تجارب خود را در انعقاد قرارداد به کار ببریم.

وی گفت: با توجه به شرایط تحریم متخصصان ما قسمت‌هایی که از بازار جهانی نیاز داشتند را از داخل به توسط بخش خصوصی تامین کردند و بخش خصوصی ایران هم این شجاعت را داشته که وارد عرصه شود و همین امر موجب وحدت بخش خصوصی داخل کشور شده است.

عباسی گفت: ما اصراری برای رفتن روس‌ها از پروژه اتمی بوشهر نداریم و این نخستین رآکتور هسته‌ای ایران است به همین دلیل یک سری از متخصصان روسی در اپراتوری و بهره‌برداری باید با ما همراه باشند چرا که هنوز به برخی آموزش‌ها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: برخی از کارها را نیز روس‌ها هنوز تکمیل نکردند و تحویل موقت تا آخر سال امکان‌پذیر است هر چند تحویل دائم نیروگاه بوشهر به طرف ایرانی 3 سال طول می‌کشد.

عباسی اضافه کرد: از مهر ماه امسال تعداد پرسنل متخصص روس در نیروگاه بوشهر کمتر می‌شود تا به یک حد مورد توافق طرفین برسیم.

ضمن اینکه تا 3 سال آینده تعدادی از متخصصان روس با ما هستند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول