اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دولت با تدبیر مشکل گرانی کاغذ را حل کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت باید با تدبیر مناسب برای گرانی کاغذ چاره‌اندیشی کرده و مشکل ریشه‌ای به وجود آمده را برطرف کند.

دولت با تدبیر مشکل گرانی کاغذ را حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسن عاملی در دیدار با دبیرکل کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: برای ما عیب است بعد از گذشت 33 سال هنوز در تامین کاغذ به دیگر کشورها وابسته باشیم و مشکلات ماه‌های اخیر نیز سبب شده، داد همه فعالان حوزه نشر و کتاب و مطبوعات بلند شود.

وی ضرورت جذب اربابان سرمایه‌گذاری را در این حوزه چاره‌ساز توصیف کرد و افزود: با یک تدبیر مناسب می‌توان از بهترین ذخایر و نیروها و مواد اولیه در تولید کاغذ و خود کفایی کشور در این زمینه استفاده کرد.

امام جمعه اردبیل اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و گفت: ما باید این فرهنگ را به گونه‌ای توسعه‌ دهیم تا هر شخص بتواند کتابخانه‌ای برای خود فراهم کرده و در کنار آن به توسعه فرهنگ احداث کتابخانه‌ها نیز کمک کند.

عاملی احیای این فرهنگ را با همکاری خیرین و افراد نیکوکار مهم و‌ ارزشمند توصیف کرد و گفت: زمانی که چنین مجموعه‌هایی شکل بگیرد بنیه‌های علمی و عقلانیت در جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی تقویت شده و ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: همان‌گونه که ما در نهضت مدرسه‌سازی روند رو به رشدی را شاهد هستیم می‌‌توانیم با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و خیرین در ساخت کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم موفق عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث کتابخانه در یکی از موقوفات اردبیل در شش طبقه خبر داد و ابراز داشت: قرار بود وزیر ارشاد یک میلیارد تومان به عنوان اعتبار فرهنگی به توسعه کتابخانه‌ها و 100 میلیون تومان نیز به صورت ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های اردبیل اختصاص دهد که تا کنون ریالی از این مبلغ تامین نشده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه به اهمیت غنیمت شمردن فرصت‌های پیش آمده برای تقویت امر مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان ما حتی لحظه‌ای بطالت وقت را کار حرام و مذموم اعلام کردند و ما نیز باید سعی کنیم از فرصت‌های طلایی در کتاب و کتابخوانی و تقویت این فرهنگ استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در سخنانی از برگزاری بیست و هشتمین گردهمایی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی کشور در اردبیل خبر داد و افزود: این همایش از امروز به مدت دو روز در اردبیل برگزار می‌شود که در کنار آن شاهد افتتاح گنجینه کتابخانه نویسندگان استان خواهیم بود.

صادق فرهمند‌ امین تصریح کرد: در این گنجینه ارزشمند آثاری از نویسندگان، محققان و برجستگان ما در طی تاریخ برای استفاده به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول