اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های ایران:

معضل گرانی کاغذ را با تکیه بر تولید داخلی برطرف می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های ایران گفت: معضل گرانی کاغذ را با تکیه بر توانمندی تولید کارخانه‌های داخلی و تولید ایرانی برطرف می‌کنیم.

معضل گرانی کاغذ را با تکیه بر تولید داخلی برطرف می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل محمد عظیمی صبح امروز در مراسم گشایش نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل اظهار داشت: گرانی کاغذ به مسئله حادی تبدیل شده است که ما دو راه حل برای برطرف شدن آن پیش‌رو داریم؛ یا باید با واردات کاغذ این معضل را برطرف کنیم یا توان تولید کارخانه‌های داخلی را ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما راه حل دوم را در سال تولید ملی و با هدف تقویت جبهه داخلی برگزیدیم تا بتوانیم از کارخانه‌های داخلی کاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌ها را تامین کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های ایران یادآور شد: با ساماندهی این حوزه می‌توانیم هم به حمایت همه‌جانبه از ناشران و تولید‌کنندگان کتاب دست بزنیم و هم بستر و زمینه اشتغال و توانمندی‌های تولید را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیمی ابراز امیدواری کرد که با حل مشکل کاغذ و چاپ و نشر امکان دسترسی مردم به‌ویژه علاقمندان به کتاب با سهولت کامل فراهم شده و یک زمینه و بستر آرامش و امنیت را در این حوزه نظاره‌گر باشیم.

این مسئول گفت: استان فرهنگی و معنوی اردبیل در یک تقارن مبارک میزبان دویست و دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان‌های کشور است که این نشان می‌دهد تلاش تمام خادمان نظام اسلامی به‌ویژه حوزه فرهنگ و هنر انجام خدمت صادقانه و بی‌ریا است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های ایران کتاب را از مواهب الهی معرفی کرد و بیان داشت: ارزشمند‌ترین کتاب بشریت کتاب قرآن کریم است به طوری که با نزول قرآن کریم به نبی مکرم اسلام و آغاز بعثت آخرین رسول الهی خداوند متعال سخن از منتی به میان می‌آورد که با نزول کتاب قرآن و بعثت پیامبر در هدایت بشریت این منت نهادن را که در هیچ جای قرآن سابقه ندارد مطرح می‌کند.

عظیمی افزود: از همین رو است که کتاب از ارزش و جایگاه بی‌نظیری در مکتب اسلام برخوردار است به طوری که ترویج دین و اندیشه اسلامی نیازمند گرایش به مطالعه و کتاب ارزش‌مدار است که همه باید در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما با برگزاری دویست و دوازده نمایشگاه کتاب سراسری در استان‌ها و 25 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تلاش هستیم تا عموم مردم به کتاب دسترسی راحت و آسانی داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول