اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

آمادگی حمایت از واردکنندگان کاغذ را داریم

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تأمین کاغذ مورد نیاز مطبوعات نیز گفت: با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم و آمادگی حمایت از واردکنندگان کاغذ را داریم.

آمادگی حمایت از واردکنندگان کاغذ را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید محمد حسینی ظهر امروز در آیین نکوداشت یاد شهدای خبرنگار استان کرمان اظهار داشت: رسانه‌ها در کنار و در تعامل با مدیران هستند، بحث تقابل در میان نیست و مصالح و منافع کشور را همواره مدنظر دارند.  

وی بیان داشت: با شناختی که از استان‌های گوناگون داریم، اصحاب رسانه افرادی دلسوز، مخلص و متعهد هستند که می‌خواهند در راستای اعتلای کشور گام بردارند.

حسینی افزود: اگر بحث انتقادی نیز در جامعه و میان اهالی رسانه و مدیران وجود دارد، انتقام نیست در صدد این هستند که اصلاحی انجام شده و ضعف‌ها و نقاط قوت اطلاع‌رسانی شده تا شاهد نشاط، شادابی و امیدواری در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: تلاش بی‌وقفه اهالی رسانه ‌در کنار مدیران برای این است که کشور ما روز به روز شاهد رشد و پیشرفت باشد، موانع را پشت سر گذاشته و از گردنه‌های سخت عبور کند که همه می‌خواهند ایران کشوری سربلند و موفق باشد.

حسینی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد هجمه گسترده‌ای علیه ایران بودیم، خاطرنشان کرد: تبلیغات وسیعی صورت گرفت تا سران‌ کشورها و هیئت‌های گوناگون را از حضور در اجلاس سران غیر متعهد در ایران منصرف کنند. 

وی گفت: اجماع جهانی یعنی چند سردمدار کشورهای غربی تبلیغ می‌کنند که ایران در انزوا است در حالی که نه در بین دولت‌ها و نه ملت‌ها این طور نیست که ایران منزوی باشد. 

حسینی ابراز داشت: این ایستادگی و روحیه مردم ایران در اروپا و آمریکا جالب است و این اجلاس هم باشکوه و عظمت برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: خبرنگاران به دلیل احساس تعهد به مسائل و منافع مردم و کشور در این وادی گام بر می‌دارند، اگر اهل کسب و مسائل دنیوی بودند‌ به دنبال مشاغل دیگر می‌رفتند‌.

حسینی افزود: احساس تعهد موجب این حضور خبرنگاران شده و انتظار داریم در بحث انتقال پیام هم انبیا را الگوی خود قرار دهند، خبرنگاران باید در انتقال خبر امانت‌داری را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید حد اعتدال و انصاف را‌ ‌مدنظر داشته باشند‌، عنوان کرد: البته مدیران هم باید سعه صدر داشته‌ و تحمل کنند تا با بیان کوچک‌ترین ضعف برآشفته نشوند.

حسینی تصریح کرد: قلم قداستی دارد که با هیچ‌چیز قابل قیاس نیست و باید آن را نگه داریم، این قداست نیز به انتقال پیام است.

وی با بیان اینکه طی دولت نهم و دهم مجوز 2 هزار و 800 نشریه در کل کشور داده شد، گفت: برای در نظر گرفتن مکانی برای خبرنگاران نیز ما آمادگی ‌داریم که امکانات و یا وام در‌ اختیار آنها گذاشته شود.

حسینی با تبریک هفته دولت ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های بارزی را برای دولت‌مردان بیان کردند، اگر گاهی ضعف و کاستی در گوشه‌ای وجود دارد، نباید آن را به کل مدیران دولت تعمیم دهیم که در سطوح مختلف خالصانه زخمت می‌کشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: کشور ما امروز شرایط عادی ندارد، همه قدرتمندان جهانی در داخل و خارج علیه ما بسیج شده‌اند، اگر امروز به دولت سوریه این همه فشار می‌آورند، می‌خواهند ارتباط ما را با خط مقدم جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ از بین ببرند.

حسینی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اکنون مانند گذشته نیست که بخواهد به ما ضربه بزند، زیرا می‌دانند خود آسیب می‌بینند، صهیونیست از همان موشک‌هایی که در جنگ 33 روزه به سمت آنها شلیک شده واهمه دارد، لذا می‌خواهند این حالت از بین برود.

وی افزود: ما اکنون در یک رویارویی و نبرد تمام عیار در جبهه خارج و در داخل نیز با بحث اقتصادی، جنگ نرم و فرهنگی مواجه هستیم، لذا همه باید دست به دست هم داده و پیشنهادات و نظرت را بیان کنیم، اما بدون اینکه سیاه‌نمایی و احساس عدم انجام کار ایجاد شود. 

حسینی تصریح کرد: عصبانیت و خصومتی که دشمنان علیه ما‌ دارند به دلیل مشاهده پیشرفت‌ها است.

وی در مورد تأمین کاغذ مورد نیاز مطبوعات نیز گفت: با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم، آمادگی حمایت از واردکنندگان کاغذ را داریم، اما با شرایط کنونی بخشی از فشارها طبیعی است و باید با انسجام و همبستگی بیشتر مشکلات را از سر راه برداریم.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول