اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه و پیشرفت روستاها

دهیار‌ی‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه، پیشرفت و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر، دهیار‌ی‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه‌دار می‌شوند.

دهیار‌ی‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه‌دار می‌شوند

ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام، اظهار کرد: فعالیت دهیاران در سطح روستاها اثرات فراوانی در جامعه شهری دارد.

مدیرکل امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روستا نیز قسمتی از جامعه محسوب می‌شود و باید برای توسعه آن چاره‌ای اندیشید، ابراز کرد: امکانات بیشتر شهرها و بی‌توجهی به روستاییان یکی از عوامل مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها شده است.

جعفری از شناسنامه‌دار شدن دهیاری‌ها خبر داد و گفت: با تاکید فراوان مبنی بر جمع‌آوری جدیدترین اطلاعات دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد برای برنامه‌ریزی بهتر در راستای توسعه و پیشرفت روستاهای این استان، شناسنامه روستا توسط دفتر امور روستایی تهیه و بزودی از طریق بخشداری‌ها به دهیاران تحویل داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پس از تکمیل و ثبت می‌توان از این اطلاعات برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و نیز برنامه‌ریزی آینده‌نگر در سطح روستاها بهره‌برداری کرد.

جعفری شناسنامه دهیاری را شامل مشخصات دهیارها دانست، در ادامه گفت: شخص دهیار، وضعیت تجهیزات اداری، وضعیت ماشین‌آلات دهیاری، خدمت‌رسانی در دهیاری و پروژه‌های اجرا شده در دهیاری از جمله مشخصاتی است که در این شناسنامه ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه 36 مورد مختلف دهیاری در قالب شناسنامه دهیاری جمع‌آوری می‌شود و به همین منظور کارشناسان دفتر امور روستایی به سه گروه کارشناسی مجزا تقسیم شده و به تمام دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد سرکشی خواهند کرد.

جعفری افزود: این کارشناسان ضمن بررسی وضعیت دهیاری‌ها، نظارت بر عملکرد آن‌ها و شنیدن مشکلات دهیاری‌ها، نسبت به جمع‌بندی اطلاعات این شناسنامه اقدام می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 290 دهیاری فعال و 57 دهیاری در سطح بخشداری در حال بررسی است، متذکر شد: اطلاعات پایه دهیاری‌ها، استفاده برای برنامه‌ریزی‌های آینده و داشتن بانک اطلاعاتی از دهیاری‌ها از اهداف این شناسنامه است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول