اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

سهم دهیاری‌ها از عوارض افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح ماده 123 قانون برنامه پنجم، عوارض ارزش افزوده که به صورت محلی وصول می‌شود به نسبت جمعیت بین شهرهای استان توزیع می‌شود.

سهم دهیاری‌ها از عوارض افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری در مراسم افتتاح نمادین 153 طرح روستایی استان فارس اظهار کرد: از آن بخش از اعتبارات که به صورت ملی توزیع می‌شود، 40 درصد به کلان‌شهرها، 40 درصد به سایر شهرها و 20 درصد به روستاها تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مورد عوارض آلایندگی و ارزش افزوده که به صورت محلی وصول می‌شد در گذشته قانون عنوان کرده بود که عوارض داخل حریم به شهرداری‌ها تعلق گیرد و بنابر همین رویه عوارض مربوط به گاز، برق و آب نیز توسط شهرداری‌ها وصول می‌شد و به این ترتیب چیزی برای دهیاری‌ها باقی نمی‌ماند.

قادری تصریح کرد: در طول مدتی که ماده 123 در برنامه پنجم آمده، وضعیت دهیاری‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی اصلاح ماده 139 را نیز در دستور کار داریم که عوارض آلایندگی را به همین صورت اصلاح کنیم تا سهم دهیاری‌ها باز هم افزایش یابد.

این نماینده مجلس افزود: با پیگیری‌های انجام شده دو سه هفته قبل کلیات این اصلاح در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید و به زودی آن را در مجلس طرح می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مورد حد نصاب ارتقای روستاها به شهرها در قانون تقسیمات کشوری اصلاحاتی را انجام دادیم که حد نصاب ارتقا که پیش از این 10 هزار نفر بود، تغییر کند و به 3 هزار و 500 نفر تبدیل شود تا روند انجام کارها در این مناطق سرعت گیرد.

قادری در پایان تصریح کرد: از استاندار فارس تشکر می‌کنیم که در مدت حضور خود مسائل عمرانی و پیگیری‌های کلی و کلان در سطح این استان را به جهت‌گیری اصلی فارس بدل کرده است‌ و از فضای قبلی فاصله گرفته‌ایم چرا که با ادامه این روند شاخص‌های استان به تدریج اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول