اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

شمار دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد به 347 دهیاری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با صدور مجوز از سوی وزارت کشور برای تأسیس 57 دهیاری جدید در استان، شمار دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد به 347 دهیاری رسید.

شمار دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد به 347 دهیاری رسید

ابراهیم جعفری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تأسیس دهیاری‌ در راستای کمک به شورای اسلامی روستا، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی اجتماعی و اقتصادی، تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و ارائه آن به مسئولان مربوطه و مشارکت و همکاری با شورا برای پیگیری اجرای طرح‌های عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجوز تأسیس 57 دهیاری جدید در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارائه پیشنهاد تأسیس57 دهیاری روستاهای دارای شرایط در شهرستان‌های این استان در فروردین ماه سال جاری به وزارت کشور بیان داشت: وزیر کشور با استناد ماده واحده قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور با تأسیس 57 دهیاری موافقت کرده است.

جعفری با بیان اینکه دهیاری و حضور دهیاران در روستاها فرصت مغتنم و ارزشمندی برای توسعه روستاها و کشور است، افزود: وزیر کشور در این ابلاغیه از استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواسته است تا برای تأسیس دهیاری در این روستاها اقدام کند.

وی ابراز داشت: آغاز به کار این دهیاری‌ها از طریق استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام می‌شود.

جعفری تصریح کرد: این دهیاری‌ها در روستاهای با بیش از 50 و 40 خانوار در شهرستان‌های هفت‌گانه استان ایجاد می‌شوند.

وی گفت: تاکنون مجوز 290 دهیاری در کهگیلویه و بویر احمد صادر شده بود که این دهیاری‌ها اقدامات و فعالیت‌های مهمی را در راستای توسعه روستاهای استان عملیاتی کرده‌اند.

جعفری یادآور شد: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90، جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 658 هزار و 629 نفر است.

وی ادامه داد: از کل جمعیت این استان 346 هزار و 626 نفر در نقاط شهری و 310 هزار و 518 نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کنند و یک‌هزار و 485 نفر هم غیر ساکن هستند.

جعفری تأکید کرد: دفتر امور روستایی استانداری نظارت خود را بر عملکرد دهیاری‌ها در حوزه‌های مختلف بیشتر کرده و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی که در حوزه روستاها خدمات‌رسانی می‌کنند نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: از مجموع 57 دهیاری مصوب، 20 دهیاری در کهگیلویه، 17 دهیاری در بویراحمد، شش دهیاری در چرام، پنج دهیاری در بهمئی، سه دهیاری در باشت، چهار دهیاری در دنا و دو دهیاری در گچساران به تصویب رسیده است.

47 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستانشین هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با احتساب 290 دهیاری مصوب قبلی در استان و ابلاغیه جدید، تعداد دهیاری‌های مصوب استان به 347 دهیاری رسید.

جعفری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از درصد جمعیت روستایی بیشتری برخوردار است. ابراز داشت: با توجه به آمار نفوس و مسکن سال 90 جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد 47 درصد و جمعیت شهری این استان 53 درصد است.

به گزارش فارس، شرط لازم برای تأسیس دهیاری در روستاها، دارا بودن 50 خانوار و یا 250 نفر جمعیت در هر روستا است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول