اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

فقر توسعه صنعت در خلخال تاسف‌بار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف و عقب‌ماندگی بخش صنعت و معدن در دو شهرستان خلخال و کوثر مایه تاسف و اسباب نگرانی است.

فقر توسعه صنعت در خلخال تاسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در خلخال اظهار داشت: طرح‌های خوبی در حوزه راهسازی و تامین زیر‌ساخت‌ها در حال انجام است به طوری که برای احداث تونل گیلان به خلخال موافقت اولیه صادر شده و تکمیل مطالعات را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده با تکمیل مطالعات زمینه برای عملیات اجرایی پروژه و اخذ ردیف ملی از محل اعتبارات بودجه 92 و کسب ماده 215 انجام خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: جاده فیرو‌ز‌آباد ـ خلخال نیز در این شهرستان به سرعت در حال انجام است که امیدواریم به عنوان جاده جایگزین اردبیل ـ سرچم از سمت خلخال مشکلات و نارسایی‌های بخش را برطرف کند.

جعفری بنه خلخال ضرورت توسعه راه‌های روستایی و ارتقای شاخص‌ها در این زمینه را یادآور شد و گفت: تا سه سال آینده قرار است 90 درصد روستاهای این شهرستان آسفالت شود.

وی به رایزنی با وزیر نفت در گرفتن مجوز اجرای خط انتقال گاز اشاره کرد و بیان داشت: تا سه سال آینده تمام روستاهای خلخال به ویژه دهستان‌های بزرگ نظیر لرد، شال و لمبر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

این نماینده مجلس از رایزنی با وزیر آموزش و پرورش برای تامین اعتبار مورد نیاز تعمیر مدارس و حل مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان اشاره کرد و افزود: وزیر آموزش و پرورش در این زمینه قول مساعد داده تا موانع را برطرف کند.

 

خلخال به قطب دانشگاهی استان اردبیل تبدیل می‌شود

جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود به نشست با وزیر علوم در توسعه دانشگاه‌های خلخال اشاره کرد و ادامه داد: ما در صدد توسعه دانشگاه آزاد خلخال در بخش تحصیلات تکمیلی هستیم و سعی داریم در گروه فنی و مهندسی رشته‌ها را توسعه داده و دانشگاه آزاد هشتجین و کلور را نیز در ابعاد رشته‌های پایه‌ تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم خلخال و کوثر با این ظرفیت و توانمندی به قطب دانشگاهی استان اردبیل تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود همچنین از اخذ مجوز برای احداث دانشکده فنی در خلخال خبر داد و ابراز داشت: این دانشکده زیر نظر دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول