اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور:

ایجاد واحدهای علوم تحقیقات در کنار دانشگاه به ورشکستگی واحد منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: ایجاد واحدهای علوم تحقیقات در کنار دانشگاه به ورشکستگی واحد منجر می‌شود که امیدواریم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این سیاست تجدیدنظر کند.

ایجاد واحدهای علوم تحقیقات در کنار دانشگاه به ورشکستگی واحد منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان کاظم جلالی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: توجه به تسهیلات تکمیلی از ضرورت‌هایی است که باید توجه شود و واحدها به سمت افزایش رشته در تحصیلات تکمیلی و دکتری پیش بروند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با توجه به توسعه‌ای که داشته طبعا دارای دیونی است که باید پرداخته شود لذا گسترش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌تواند در رفع این نیاز مؤثر باشد.

رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور تاکید کرد: واحدها باید در توسعه رشته‌های تحصیلی کمک کنند تا از وضعیتی که هستیم خارج شده و به سمت پیشرفت رهنمون شویم.

جلالی تکریم اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در مدیریت دانشگاه بسیار مهم خواند و افزود: اساتید و اعضای هیئت علمی همچنین دانشجویان بزرگترین سرمایه دانشگاه محسوب می‌شوند که باید متناسب با شأن و جایگاه علمی آنان با آنها رفتار شود.

وی پرداختن به مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها را ضرورتی مهم عنوان کرد و ابراز داشت: اگر فرهنگ در دانشگاه و جامعه مورد غفلت واقع شود و یا در اولویت پایین‌تری قرار بگیرد تفکری کاملا اشتباه است.

رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی کشور اضافه کرد: مسئولان واحدها موظف هستند تا زمینه کار فرهنگی ریشه‌دار را در دانشگاه فراهم کنند.

جلالی با بیان اینکه ضربه فرهنگی ضربه به تمام بخش‌ها است تاکید کرد: ما در کشتی فرهنگی سوار هستیم و اگر خدایی ناکرده ضربه فرهنگی بخوریم میزان آسیب‌پذیری در سطح بسیار بالایی خواهد بود که باید مراقبت در بخش فرهنگی با جدیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ باید به عنوان یک دغدغه جدی نگریسته شود یادآور شد: مقام معظم رهبری در دهه 70 توجه همگان را به هجمه فرهنگی دشمن توجه و هشدار دادند لذا این نگرانی باید در وجود رؤسای واحدها، دفاتر نهاد نمایندگی و اعضای هیئت علمی وجود داشته باشد.

در پایان این مراسم از سوی جعفر گرزین فرماندار گرگان، عبدالرضا دادبود معاون عمرانی استاندار گلستان، منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و تعدادی دیگر از مسئولان با اهدای لوحی به حسین عجم نوروزی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آرزوی موفقیت در سمت جدید شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول