اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

ایستگاه تحقیقات بادام چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی ایستگاه تحقیقات بادام این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایستگاه تحقیقات بادام چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود

صفدر نیازی امروز در گفت‌‍وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری با وجود برخورداری از طبیعت زیبا و منابع آبی فراوان مشکلات بسیاری در تولید محصولات دارد.

وی متوسط بارش در این استان را 600 میلی متر اعلام کرد و گفت: تولید آب استان از نزولات آسمانی 10 میلیارد مترمکعب است.

نیازی آب حوزه زاینده روز را یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب دانست و افزود: این در حالی است که سالانه 140 میلیون مترمکعب آب در این استان مصرف می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امروزه آب مصرفی در بخش کشاورزی به یک میلیارد مترمکعب رسیده که با توجه به خشک شدن دشت‌ها این میزان مصرف آبی نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به مجموع اقدامات صورت گرفته در حاشیه زاینده رود در راستای توسعه باغات، گفت: تاکنون اقدامات بسیار مناسبی در این بخش صورت گرفته که موجب شده است نگرانی موجود در ایجاد باغات برطرف شود.

نیازی از بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات بادام در این استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: مدیریت در مزرعه، اقتصادی کردن تولید که یک ضرورت است، مکانیزه کردن فعالیت‌های کشاورزی، یافتن راه‌حل بر اثر خسارات سرمازدگی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال‌جاری به شمار می‎رود.

وی پایداری اشتغال در تولید را یک تکلیف همگانی دانست و گفت: در حال حاضر 42 هزار هکتار از سطح مزارع این استان را باغات تشکیل می‌دهد که به طور قطع و یقین برنامه‌ریزی در این حیطه موجب پایداری اشتغال در بخش کشاورزی این استان خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول