اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست موسسه سرم‌سازی شعبه شمال شرق خبر داد

تحقیقات در زمینه تاثیر شیر شتر بر بیماری HTLV1

خبرگزاری فارس: سرپرست موسسه سرم‌سازی شعبه شمال شرق گفت: موسسه همکاری با قسمت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیماری HTLV1 دارد و به دنبال تحقیقاتی در زمینه تاثیر شیر شتر بر این بیماری است.

تحقیقات در زمینه تاثیر شیر شتر بر بیماری HTLV1

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا فرزین ظهر امروز و مراسم در افتتاح آزمایشگاه رفرنس بیماری‌های شتر و واحد تولید فرآورده‌های بیولوژیک شتر کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه شیر شتر دارای ترکیبات دارویی است که برای درمان موثر است بنابراین این واحد فرآورده‌های بیولوژیکی را احداث کردیم.

سرپرست موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی شعبه شمال شرق کشور افزود: البته کار ما قبل از احداث واحد بیولوژیکی شروع شده بود و روی بسیاری از فرآورده‌های بیولوژیکی که در شیر شتر وجود دارد مانند لاکتوفرین کار کردیم.

فرزین تاکید کرد: موسسه طرحی را با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با اثرات دیابت شیر شتر انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: چون بیماری HTLV1 در استان خراسان‌رضوی بسیار شایع است که در سایر نقاط کشور به این شکل نیست و حتی در برخی از نقاط جهان وجود ندارد در این ارتباط موسسه همکاری با قسمت HTLV1 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد  و به دنبال تحقیقاتی در زمینه تاثیر شیر شتر بر این بیماری است.

سرپرست موسسه سرم‌سازی شعبه شمال شرق با اشاره به برنامه‌های آینده موسسه سرم سازی رازی اظهار کرد: برنامه‌های آینده موسسه تولید فرآورده‌های لاکتوپرسیدا به صورت نوترکیب و برخی از موارد خیلی خاص در این مجموعه و اینکه تاثیرات مستقیم آن روی کدام قسمت‌های ویروس HTLV1 است، همچنین با توجه به شباهت این بیماری به بیماری ایدز امیدواریم بتوانیم راهکارهایی را برای درمان این ایدز پیدا کرد.

فرزین ابراز امیدواری کرد که برنامه‌هایی را برای توسعه وضعیت شتر مانند پژوهشکده تشخیص بیماری‌های شتر و تحقیقات در ارتباط با تاثیرات شیر شتر در کل استان خراسان داشته باشیم که این امر خدمتی برای کشور است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول