اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه صادرات پسته

راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی‌ پسته در بویین زهرا ضروری است

‌خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویین زهرا گفت: ‌راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی کاشت پسته در این شهرستان ضروری است.

راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی‌ پسته در بویین زهرا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، احد احمدی ظهر امروز در جشنواره سراسری پسته شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه رشد شاخصه‌های کشاورزی و صنعت از ابتدای دولت نهم تاکنون در این شهرستان چشم‌گیر و گسترده بوده است، اظهار کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی از محور‌های استراتژیک توسعه در شهرستان بویین زهرا است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان با جدیت بسیار ویژه‌ای دنبال می‌شود، افزود: راهبرد و برنامه این شهرستان در عرصه کشاورزی حمایت از کشاورزان و تشویق آنان به تولید بیشتر محصولات با سطح بالا است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات کشاورزی این شهرستان می‌تواند جنبه صادراتی یابد، تصریح کرد: کشت صیفی‌جات، میوه‌های هسته‌دار، زردآلو، گندم، خربزه، شلیل و چغندرقند در شهرستان بویین زهرا رشد خوبی را در دو سال اخیر تجربه کرده است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: تولید پسته مرغوب از جمله محصولات باغی و زراعی این شهرستان در بخش‌های مختلف است که با حمایت‌های ویژه‌ای که در دو سال اخیر از این محصول صورت گرفته شاهد افزایش برداشت و کیفیت آن بوده‌ایم.

احمدی با بیان اینکه محصول پسته از محصولات باغی استراتژیک و مهم در کشور است، عنوان کرد: توسعه و صادرات محصولات غیرنفتی از جمله سیاست‌های مهم و اصلی دولت‌های نهم و دهم است.

وی اضافه کرد: محصول پسته به عنوان یکی از محصولات مهم در اقتصاد غیر نفتی می‌تواند راه‌گشا و بسیار مهم واقع شود.

فرماندار شهرستان بویین زهرا تشریح کرد: بنابر آمار جهاد کشاورزی سالیانه بالغ بر 400 میلیون دلار سود از محل صادرات پسته عاید کشور می‌شود که این مهم می‌تواند افزایش یابد.

احمدی با اشاره به ضرورت احداث و راه‌اندازی مرکز ویژه تحقیقات پسته در بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تلاش بیشتر کشاورزان و مسئولان جهاد کشاورزی زمینه تحقق تولید و توسعه در حوزه‌های کشاورزی در سطح شهرستان بویین زهرا مهیا شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول