اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بازدید هیئت آذربایجانی از مراکز علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: هیئت دانشگاهی جمهوری آذربایجان با هدف توسعه روابط با مراکز علمی - تحقیقاتی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی از این مراکز دیدن کرد.

بازدید هیئت آذربایجانی از مراکز علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربابجان‌شرقی، «احمد فرشبافیان» رئیس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی امروز در جریان این بازدید گفت: امروز عرصه‌های علمی صحنه جهاد جوانان ایرانی شده و دشمن نیز از همین می‌ترسد.

وی افزود: امروز غرب بیش از آنکه از بمب هسته‌ای بترسد، از بمب‌های انسانی ایران که جوانان عالم هستند واهمه دارد.

فرشبافیان ادامه داد: آنها می‌دانند اگر ایران اسلامی به قله‌های علمی دست یابد، این دستاوردها را در اختیار ملت‌های مسلمان منطقه و جهان می‌گذارد، در آن صورت جوانان جمهوری آذربایجان اجازه نخواهند داد آمریکا و رژیم صهیونیستی به منابع نفتی و طبیعی آنها دست‌اندازی کند.

وی گفت: اگر مردم مسلمان منطقه به ویژه منطقه شمال و شمال‌غرب ایران متحد شوند، غرب دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود، به همین دلیل ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس جمعیت روشنفکران جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: پیامبر اسلام(ص) برای احیای مکارم اخلاقی مبعوث شد و امام خمینی برای حمایت از این مکارم قیام کرد.

الدنیز قولیف افزود: رژیم اشغالگر قدس اکنون به عقربی تبدیل شده که هم خود و هم ما را نیش می‌زند.

وی اظهار کرد: اگر مشکلاتی در میان کشورهای همسایه ایجاد شود و دولت‌ها نتوانند آن را حل کنند، باید روشنفکران جامعه وارد عرصه شده و در زمینه رفع این مشکلات تلاش کنند.

استاد دانشگاه دولتی باکو نیز گفت: ما در تبریز احساس می‌کنیم که در وطن خودمان هستیم و به این دلیل احساس غریبی نداریم.

پروفسور آتام اوغلان ممداوف، برقراری ارتباط هوایی میان تبریز و باکو را گامی موثر در چارچوب افزایش ارتباط دو کشور توصیف کرد.

وی افزود: جهان اسلام مشکلات فراوانی دارد اما با این حال امروز این دین آسمانی در حال پیشرفت و توسعه است.

ممداوف اضافه کرد: وقتی اسرائیل دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را نمی‌تواند تحمل کند باید از او پرسید با اجازه چه کسی کلاهک‌های هسته‌ای در منطقه مستقر کرده و جان مردم را به خطر می‌اندازد.

پژوهشگر و استاد دانشگاه‌های باکو هم گفت: ارتباط آذربایجان با ایران برخی کشورها را ناراحت می‌کند و به همین دلیل با روش‌های مختلف سعی در ایجاد تنش میان دو کشور دارند.

آیدین قاراباغلی با بیان اینکه امروز محدوده قفقاز زیر سایه آتش و جنگ است، افزود: ملت‌ها اگر از هم دور باشند، دشمنان به راحتی می‌توانند آنها را حذف کنند و به همین دلیل ما باید با هم باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول