اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

61 برنامه سیزدهم آبان در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای 61 برنامه در مراسم 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار در این استان خبر داد.

61 برنامه سیزدهم آبان در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری صبح امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان در گیلان اظهار کرد: 13 آبان یادآور 3 رخداد در انقلاب اسلامی است.

وی تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه در سال 1343 را از وقایع 13 آبان عنوان کرد و افزود: سخنان آتشین امام (ره) در روز عاشورا مبنی بر تحریم تقیه خط بطلانی بر تز جدایی دین از سیاست کشید.

اشجری با بیان اینکه امام (ره) با تحریم تقیه به تمام حوزه‌های علمیه اعلام کرد که باید به طور جدی وارد صحنه شوند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نباید صحنه را ترک کرده و ظلم‌های رژیم را برملا کنند و مردم را به خروش درآورند تا انقلاب به پیروزی برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: جسم امام (ره) از مردم دور شده بود اما روح آن بزرگوار با مردم پیوند خورده بود و این پیوند معنوی هر روز بیشتر، پر رنگ‌تر و ویژه‌تر می‌شد تا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی به تظاهرات دانش‌آموزان در 13 آبان سال 57 اشاره کرد و گفت: مردم خواهان سرنگونی رژیم شاه بودند و تعداد بسیاری از دانش‌آموزان در 13 آبان سال 57 در اطراف دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و این حادثه نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

اشجری تسخیر لانه جاسوسی را رخداد سوم در 13 آبان سال 58 نامید و ابراز کرد: دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی خواهان استراد شاه بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه 400 دانشجو در 13 آبان سال 58 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، بیان کرد: 3 مناسبت مذکور موجب شد تا مجلس سوم این روز را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کند.

وی به تقارن عید غدیر خم با روز ملی استکبار در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال راهپیمایی 13 آبان یک روز زودتر در 12 آبان برگزار می‌شود و مردم پس از برگزاری نماز جمعه با ولی زمان خود بیعت می‌کنند.

اشجری راهپیمایی مراسم 13 آبان در رشت را پس از برگزاری نماز جمعه از میدان مصلا تا میدان فرهنگ اعلام کرد و یادآور شد: مخالفتی با تجمع‌های استکبارستیزانه در 13 آبان نشده است و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در این روز تجمع داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای 61 برنامه توسط دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مراسم 13 آبان در این استان خبر داد و اظهار کرد: عید غدیر فرصتی برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه به منظور اهانتی که از طرف دشمنان اسلام به رسول اکرم (ص) شده، است.

وی خواستار تفهیم خطرهای استکبار به جوانان و نوجوانان شد و گفت: جهان اسلام در اهانت به ساحت رسول اکرم (ص) دشمن واقعی خود را شناخت و مسلمانان در اقصی نقاط عالم در مقابله با آن خوش درخشیدند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول