اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

امام(ره) 13 آبان را انقلاب دوم نامید

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: امام خمینی(ره) روز 13 آبان را با عنوان انقلاب دوم یاد کرد.

امام(ره) 13 آبان را انقلاب دوم نامید
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری در جمع نمازگزاران شاهین‌دژ با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: امام محمدباقر(ع) به عنوان یکی از راویان صحنه کربلاست که در کنار پدر و جد بزرگوارش حضور داشت و پس از این واقعه، با جمع کردن شاگردانی توانست ابعاد مختلف این صحنه را بازگو و تبیین کند تا همگان از این واقعه مهم باخبر شوند و بر مظلومیت شهدای کربلا واقف باشند.
وی افزود: امام(ع) توانست از موقعیت مساعد زمان خود استفاده کرده و شاگردان زیادی را در محلی به نام دانشگاه امروزی یا حوزه علمیه تربیت و دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را برای نشر تعلیمات اسلامی و معارف الهی تاسیس کند.
باقری ادامه داد: این امام همام 19 سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش زندگى کرد و در تمام این مدت وظیفه خطیر امامت را برعهده داشت و در این راستا به نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامی، اجرای سنت پیامبر اکرم(ص) و مبارزه با ظلم و ستم دشمنان زمان خود پرداخت و سرانجام در هفتم ذی‌الحجه در سن 57 سالگی مسموم شده و به شهادت رسید.
باقری تصریح کرد: دانش‌آموزان با حمایت و پشتیبانی از امام(ره) به استکبار جهانی اعلام کردند که خواهان دولت اسلامی هستند نه اسلام دولتی.
خطیب جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آگاه و شجاع در مبارزه با استکبار جهانی در طول انقلاب اسلامی نقشی فعال داشتند و همواره با شور و شعور خود توانستند پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست و ساقط کنند از این رو در زمان حاضر نیز دانش‌آموزان و دانشجویان باید با الگوگیری از همین جوانان در مبارزه با استکبار جهانی سهم مهم و عمده‌ای داشته باشند و از آرمان‌های امام و شهیدان انقلاب اسلامی دفاع کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول