اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

13آبان روز جهانی مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: امروز روز مبارزه با استکبار و استعمارگران است و این مبارزه از یک کشور و منطقه فراتر رفته و جهانی شده است.

13آبان روز جهانی مبارزه با استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهبهان در جمع نمازگزاران این شهرستان ضمن دعوت آنها به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی به سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای آن بزرگوار، ادامه دادن نهضت پیامبر (ص)، معاد شناسی، تفسیر قرآن، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی تصریح کرد: این حضرت امر به معروف و نهی از منکر را بنیان گذاشت و امام صادق (ع) آنها را ادامه داد و به این ترتیب دین احیا شد و احادیث پیامبر (ص) نیز از طریق امام محمد باقر (ع) به نسل های بعد منتقل شد.
ابوعلی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه دینی و شیعی ما بیانگر اسلام نابی است که از ایام امام باقر (ع) و امام صادق (ع) احیا گردیده‌است و امروز نیز این حوزه‌ها رسالتشان بیان معارف دین و معارف امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.
امام جمعه بهبهان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز 13 آبان و تقدیر و تشکر از حضور با شکوه مردم و مسئولان در راهپیمایی این یوم الله گفت: انقلاب اسلامی و 13 آبان از حوزه‌های علمیه رقم خورده و این تاریخ به یکی از تاریخ‌های پر افتخار ما تبدیل شده است.
وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در این روز اذعان داشت: 13 آبان امروز از یک کشور و منطقه فراتر رفته و به عنوان یک روز جهانی مبارزه با استکبار شناخته می‌شود.
ابوعلی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در آن تاریخ اسلام را وارد عرصه سیاست کرد و امروز مردم دنیا هم دموکراسی و هم اسلام را تجربه می‌کنند که این تجربه‌ای است که اسلام به ما یاد داد.
وی افزود: در 13 آبان سال 58 دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را اشغال کردند و در آن روز ابر قدرتی همانند آمریکا را زیر سوال بردند.
خطیب جمعه بهبهان گفت: انقلاب اول در سال 57 نوکر را بیرون کرد و انقلاب دوم در 13 آبان 58 ارباب را بیرون کرد و امروز این حرکت‌ها را جهانی کرده و روز ملی مبارزه با استکبار در سراسر جهان به راه افتاده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول