اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

کمتر از 30 درصد معابر شهرهای مازندران مناسب‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه هفت سال از قانون مناسب‌سازی معابر در کشور می‌گذرد، گفت: کمتر از 30 درصد معابر شهرهای مازندران مناسب‌سازی شده است.

کمتر از 30 درصد معابر شهرهای مازندران مناسب‌سازی شد

روح‌الله ردایی عصر امروز در حاشیه جشن گلریزان که از سوی کانون نابینایان استان در هتل نوید مرکز مازندران برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه  فاصله بین معلولیت و سلامت جسمی به ثانیه وابسته است، اظهار داشت: سال‌های اخیر دولت به این نتیجه رسید که فضای عادی برای همه مردم جامعه در داخل و خارج از شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از افراد جامعه با هم متفاوت نیستند، جامعه‌ای که نتواند نیاز اقلیت" معلولان" را رفع کند خود دچار معلولیت است.

این مسئول با اشاره به اینکه به مشکلات معلولان جامعه کم‌توجهی می‌شود، تصریح کرد: مناسب‌سازی از اصول مهم شهرسازی و معماری است و تمام فضاهای تجاری و معابر شهری باید برای رفاه حال معلولان و نابینایان مناسب باشد.

وی به تشکیل جلسه کمیسیون مناسب‌سازی معابر در استان اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری عضو کمیسیون مناسب‌سازی است ولی قدرت اجرایی ندارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: اگر قدرت اجرای مناسب‌سازی به بهزیستی داده شود بهترین اجرا را دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت سال از قانون مناسب‌سازی معابر در کشور می‌گذرد، گفت: کمتر از 30 درصد معابر شهرهای مازندران مناسب‌سازی شده است.

ردایی اظهار داشت: به دنبال اصلاح قوانین و مقررات برای رفع مشکلات معلولان در جامعه هستیم.

وی به یک هزار و 320 مرکز زیر پوشش اداره بهزیستی مازندران اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ مدیر دستگاه اجرایی با ما تماس نگرفت و تعامل و حمایت خود را برای حمایت از ایتام و نیازمندان زیر پوشش بهزیستی در ماه مبارک رمضان گزارش نکرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه برای جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی سهمیه سه درصدی به بهزیستی ابلاغ شد، گفت: امسال تنها سالی است که سهمیه سه درصدی بهزیستی ابلاغ شد و اجرای آن قطعی است.

ردایی خاطرنشان کرد: سال گذشته 50 میلیارد ریال در جشن گلریزان جمع‌آوری شد که امسال این رقم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال بهزیستی مجوز جمع‌آوری زکات فطره را دارد، اظهار داشت: برای تامین امرار معاش و رفاه حال افراد زیر پوشش بهزیستی به ویژه ایتام، معلولان و فقرا زکات فطره جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران در جشن گلریزان نابینایان استان که از سوی کانون نابینایان استان برگزار شد سه میلیون تومان مساعدت کرد و نیز مبلغی را برای سفر عتبات و عالیات نابینایان به حساب کانون متبوع واریز کرد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول