اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر:

60 درصد مناسب‌سازی محیط برای معلولان صحیح انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 60 درصد مناسب‌سازی‌های انجام گرفته در محیط توسط ادارات برای معلولان استان صحیح و درست انجام شده است.

60 درصد مناسب‌سازی محیط برای معلولان صحیح انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حیدر عزیزنژاد صبح امروز در نشست کارگروه مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان اظهار داشت: برای این امر 60 دستگاه اجرایی استان بوشهر مورد بررسی و نظارت قرار گرفت و مواردی همچون سطح شیب‌دار، خودپرداز، آسانسور و سرویس بهداشتی بررسی شد.

وی افزود: بر اساس این نظارت صورت گرفته 53 درصد این تعداد دستگاه اجرایی مناسب‌سازی را انجام داده و 47 درصد انجام ندادند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین 60 درصد مناسب‌سازی انجام شده این ادارات صحیح و 40 درصد ناصحیح بوده است.

عزیزنژاد با اشاره به شناسایی 15 هزار و 800 معلول نیازمند به خدمات در استان بوشهر خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان نیازمند تعامل بین‌بخشی شهرداری، بخش‌های غیر دولتی و مردم است.

وی با اشاره به نصب 25 تابلو پارک خودرو در نقاط مختلف شهر بوشهر گفت: ادارات استان باید بودجه‌ای را برای مناسب‌سازی محیط برای معلولان اختصاص دهند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: برگزاری همایش مناسب‌سازی محیط شهری برای شهرداران، پیگیری وسیله ایاب و ذهاب برای معلولان در شهر از پیشنهادات این اداره کل برای بهبود خدمات‌رسانی به معلولان است.

عزیزنژاد ادامه داد: ساخت پارک ویژه معلولان و سالمندان، راه‌اندازی تاکسی ویژه، نصب چراغ راهنما با سیستم گویا و مناسب‌سازی محیط مراکز درمانی مهم در استان از دیگر پیشنهادات ما برای بهبود خدمات‌رسانی به معلولان است.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 85 حدود 7.2 درصد جمعیت ایران سالمند هستند گفت: در ایران استان‌های گیلان با 10.1 درصد، خراسان جنوبی با 9.5 درصد و مرکزی با 9.2 درصد جمعیت سالمند در ردیف استان‌هایی با جمعیت بالای سالمندان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 5.51 درصد جمعیت استان بوشهر سالمند است گفت: 6.8 درصد جمعیت سالمند استان شهرنشین و 8.2 درصد ساکن روستاها هستند.

عزیزنژاد با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 85 جمعیت سالمندان استان بوشهر 48 هزار و 822 نفر بوده است گفت:  بهداشت، سلامت، درآمد، حمل و نقل و رفع تنهایی از مهم‌ترین نیازهای سالمندان است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول