اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری بیشترین شیب زمین را در کشور داراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین شیب زمین در کشور متعلق به این استان است.

چهارمحال و بختیاری بیشترین شیب زمین را در کشور داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطا‌الله ابراهیمی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی چند سال گذشته، خشک‌سالی به یک دغدغه مهم در این استان تبدیل شده و خسارت زیادی را برجای گذاشته است.

وی افزود: خشک‌سالی باعث خشکیدگی برخی از گونه‌های نادر شده به طوری که این موضوع گونه گون که یکی از این گونه‌های ارزشمند استان است را با خطر مواجه کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه 25 درصد از پوشش گیاهی استان را گونه گون به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: گونه گون از نظر اقتصادی و جلوگیری از سیل و بحران‌های مشابه موثر است و گونه غالب استان است.

وی، شیب استان چهارمحال و بختیاری را 37 درصد عنوان کرد و افزود: شیب این استان زیاد است و در واقع بیشترین شیب را در ایران دارد و به همین دلیل در مواقع بحرانی بسیار آسیب‌پذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حریق آتش باید مورد توجه واقع شود، چراکه گاهی دیده می‎شود که پوشش گیاهی وسیعی در این گونه حوادث از بین رفته است.

ابراهیمی بر ضرورت تجهیز روستاها و دهیاری‌های استان به سیستم اطفاء حریق تاکید کرد و گفت: اگر روستاها و دهیاری‌ها را به وسایل اطفاء حریق مجهز کنیم باعث می‎شود که بسیاری از خطرات و آسیب‌ها در همان مراحل اولیه کنترل شده و از میزان خسارات تا حد زیادی کاسته شود.

وی با بیان اینکه وقوع زمین لغزش در چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد است،گفت: این استان با زمین لغزش‌های زیادی رو به رو است و خوشبختانه مطالعات خوبی در این زمینه انجام گرفته تا از طریق عملیات مکانیکی در دامنه‌ها از تکرار تجربیات گذشته در این خصوص جلوگیری گردد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول