اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری خلخال:

متجاوزان به ‌عرصه‌های منابع طبیعی به شدت مجازات می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری خلخال از اداره محیط زیست این شهرستان خواست در حفظ عرصه‌های طبیعی و گونه‌های حیات وحش جدیت داشته و کمترین کوتاهی و قصور از خود نشان ندهد.

متجاوزان به ‌عرصه‌های منابع طبیعی به شدت مجازات می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه حفاظت شده  آق‌داغ  با حضور کارشناسان دفتر زیستگاه‌های مناطق سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: شهرستان خلخال با 93 هزار و 800 هکتار منطقه حفاظت شده بیشترین سهم مناطق حفاظت شده استان اردبیل را در خود جای داده است.

سرپرست فرمانداری خلخال در ادامه به اهمیت فعالیت حفاظت محیط زیست از منابع خدادادی اشاره کرد و افزود: نظارت بر این مناطق به عهده محیط زیست شهرستان بوده و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و قانونی نیز انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: خلخال دارای 257 هزار هکتار اراضی ملی است که از این مقدار 45 هزار هکتار جنگل  و 212 هزار هکتار نیز مرتع می‌باشد.

محمدی از اداره محیط زیست شهرستان خلخال خواست در حفظ عرصه‌های طبیعی و گونه‌های حیات وحش جدیت لازم را به کار گیرد.

کارشناس دفتر زیستگاه‌های مناطق سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه اظهار داشت: با بررسی و بازدید‌های انجام شده مشخص شد شهرستان خلخال از ظرفیت خوبی برای حفاظت محیط زیست برخوردار است.

حسن مرادی با بیان اینکه منطقه آق‌داغ خلخال به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شده است افزود: در کل ایران 275 منطقه چهارگانه زیرپوشش سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و  10.4 درصد کل مساحت کشور را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد که شامل پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و اثر طبیعی می‌شود.

وی در خصوص منطقه آق‌داغ خلخال نیز ابراز داشت: این منطقه به لحاظ استعداد رشد گونه‌های کمیاب و نایاب ارس و تیپ مخصوص جنگلی، درختچه‌های کوتاه قد و حیات وحش مخصوص به خود از طرف شورای عالی محیط زیست کشور به عنوان منطقه حفاظت شده در جنوب استان اردبیل در شهرستان خلخال انتخاب شده  به طوری که با همکاری جوامع بومی می‌توان در حفظ و نگهداری این منطقه اقدامات مناسبی انجام داد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول