اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی:

بوته‌کنی عرصه‌های منابع طبیعی توسط روستاییان به صفر رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: بوته‌کنی عرصه‌های منابع طبیعی توسط روستاییان حاشیه جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی در این استان به صفر رسیده است.

بوته‌کنی عرصه‌های منابع طبیعی توسط روستاییان به صفر رسید

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این مهم سبب غنی‌شدن عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین جلوگیری از حوادث زیان‌بار ناشی از بارش باران و حوادث جوی می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون در تمام مناطق حاشیه جنگل‌های خراسان‌شمالی به ویژه در زمستان سوخت اهالی تأمین شده تا تجاوز به جنگل و عرصه‌های منابع طبیعی رفع شود.

صابری افزود: خوشبختانه با این رویکرد آسیب رساندن به عرصه‌های منابع طبیعی و بوته‌کنی در استان به صفر کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از وسعت استان را اراضی ملی تشکیل داده است، گفت: تمام این اراضی دارای سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: صدور سند برای این اراضی با همکاری دادگستری و اداره کل ثبت اسناد استان صورت گرفته که اقدامی موثر در راستای تثبیت مالکیت‌های دولتی به شمار می‌رود.

صابری در ادامه با اشاره به آمادگی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی به منظور اجرای طرح‌های هادی در روستاها به منظور واگذاری اراضی لازم گفت: البته این مهم منوط به درخواست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل به خاطر موانع قانونی به درخواست‌های واگذاری زمین در روستاها برای واحدهای مسکونی ترتیب اثری نخواهد داد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول