اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

احیای منابع طبیعی در گروی فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفظ منابع طبیعی و احیای منابع با محوریت مردم رویکرد اصلی این سازمان است.

احیای منابع طبیعی در گروی فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا اورنگی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در سال تولید ملی ارائه طرح اقتصاد مقاومتی حاصل یک تدبیر جامع از سوی مقام معظم رهبری است که این مسئله بیانگر اهمیت رسالت نظام در دستیابی به اهداف توسعه‎ای با درک موقعیت حال حاضر نظام است.

وی استراتژی دشمن در رویارویی با این نظام را استراتژی جنگ مردم محور اعلام کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با ایجاد تفرقه در بین خود مردم و جلو انداختن مردم به اهداف شوم استعمارگرانه خود دست یابد، برهمین اساس معتقد است مردم را تشویق کنید تا ایراد بگیرند و بدین وسیله فاصله بین ملت و دولت روز به روز عمیق‌تر شود.

اورنگی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش توسعه کشور محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب همواره بخش کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها بوده، به طوری که توسعه اقتصادی کشور عمدتا بر پایه کشاورزی است.

وی ادامه داد: در یک برهه از زمان بر اساس تفکراتی که پدید آمده بود توجه به رشد کشاورزی کاسته شد، ولی پس از انقلاب بخش کشاورزی همواره جزو موفق‌ترین بخش‎ها بوده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: در حالی که سهم کشورهای پیشرفته دنیا از تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کشور کم است به بخش کشاورزی توجه بسیار دارند، بخشی که در آن امنیت غذایی و پایداری تولید بسیار مهم است.

وی یکی از دغدغه‌های همیشگی منابع طبیعی را ایجاد تعامل بهینه با مردم دانست و گفت: مردم در محیط و در زمین‌هایی زندگی می‌کنند که جزو منابع طبیعی است و یکی از مباحث اصلی که منابع طبیعی به دنبال برطرف کردن آن است، حفظ منابع طبیعی و احیای منابع با محوریت مردم است.

اورنگی فرهنگ‌سازی را رویکرد اصلی این سازمان برشمرد و گفت: آگاهی بخشیدن به مردم و تقویت آگاهی آنان در ارتباط با مسائل حقوقی در برابر منابع طبیعی از اولویت نخست کارهاست و باید مردم را از واگرایی به همگرایی هدایت کنیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول