به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مدیر آموزش و پرورش آمل ظهر امروز با حضور در مدارس مجری طرح ضمن بازدید عملکرد دانشآموزان گفت: دانشآموزان زندگی اجتماعی و قوانین حاکم بر آن را در مدرسه فرا میگیرند.
اکبر لطفی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین ادامه داد: تربیت انسان متعهد و مسئولیتپذیر و دیندار در مدرسه امکانپذیر است.
مدیر آموزش و پروش آمل تصریح کرد: ظاهر طرح مدام شرکت دانشآموز در امور مدرسه است، اما باطن امر مدام، ایجاد بستر مناسب تمرین مدیریت اجتماع برای نسل آینده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی مسیر رشد خود را به خوبی طی میکند و ما مدیران امروز باید هنر تربیت درست نسل آینده را با مشارکت دانشآموزان در امور اجتماعی به ظهور برسانیم.
این مسئول تصریح کرد: طرح مدام، شورای دانشآموزی مدارس، شورای دانشآموزی مشورتی مدیران شهرستان و استان، همیاران پلیس و مجلس دانشآموزی که همه با حضور فعال دانشآموزان به اجرا در میآید از اقدامات سازنده آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده است.
لطفی با اشاره به اهمیت آموزش و استفاده از روشهای مناسب تدریس گفت: کتابهای درسی نخستین و آخرین مرجع ارزشیابی تحصیلی دانشآموزان در کلاس بوده و استفاده از کتابهای کمک آموزشی جنبی در کلاس و الزام دانشآموزان به خرید آن ممنوع است.
وی با اشاره به نظارت دقیق روند آموزشی و تربیتی مدارس توسط مدیران عنوان کرد: باید دانست ساعت حضور معلم در کلاس بطور کامل در اختیار کلاس باشد.
مدیر آموزش وپرورش آمل تاکید کرد: پرداختن به امور جانبی غیر درسی از سوی معلم یا دانشآموزان از نظر شرعی محل اشکال و از نظر قانونی ممنوع است.
این مسئول براهمیت امور تربیتی و برپایی شعائر دینی در مدارس تاکید داشت و متذکر شد: حضور مدیر، معاون و معلم در صفوف نماز جماعت مدارس موجب رغبت دانشآموزان به حضور در نماز جماعت میشود.
به گزارش فارس، طرح مدام از شنبه 22 مهر در سطح مدارس راهنمایی و متوسطه، هنرستانها و کارودانش به اجرا درآمد.
انتهای پیام/ن20/گ1003