اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم

دانش‌آموزان قمی با معارف نماز آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم گفت: با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم در سال تحصیلی جدید برنامه‌های آموزش نماز برای دبستانی‌ها اجرا می‌شود.

دانش‌آموزان قمی با معارف نماز آشنا می‌شوند

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان قم در عرصه ترویج نماز در میان دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: در این عرصه اساتید با تجربه از مرکز تخصصی نماز دعوت شده‌اند تا به سئوالات دانش‌آموزان پاسخ داده شود.

وی گفت: این فعالیت‌ها با کمک ستاد اقامه نماز استان انجام می‌شود و دبستانی‌ها جامعه هدف این طرح هستند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: برنامه آموزش عملی نماز در مقطع ابتدایی از ابتدای سال در مدارس اجرا می‌شود.

وی گفت: برای هر مقطع در این زمینه برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده و طوری هدف‌گذاری شده تا در پایان دوران ابتدایی دانش‌آموزان نماز را به طور کامل فراگرفته باشند.

خدامحمدی افزود: برای انجام این برنامه معلمان دوره ابتدایی به کمک ما آمده و در خلال دیگر برنامه‌های درسی خود، وقتی را به آموزش عملی نماز اختصاص می‌دهند.

وی برنامه جشن تکلیف دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های این مرکز دانست و اظهار کرد: برای این برنامه نیز تمام توان آموزش و پرورش استان به کار گرفته می‌شود تا این روز به خاطره خوشی برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه این برنامه در دهه ولایت برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه تلاش می‌کنیم تا از سخنرانی علمای بزرگ و مراجع استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجیه دانش‌آموزان برای برپا داشتن نماز عنوان کرد: برنامه‌های اقناعی باید بیش از برنامه‌های تشویقی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول