اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

بحران آب بخش عظیمی از نخیلات تنگستان را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: بحران آب بخش کشاورزی تنگستان را به شدت تهدید می‌کند و اگر این بحران همچنان ادامه یابد، بخش عظیمی از نخیلات از بین می‌روند.

بحران آب بخش عظیمی از نخیلات تنگستان را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم احمد جعفری‌نسب چهارشنبه شب در نشست تودیع و معارفه رئیس آب منطقه‌ای شهرستان تنگستان ضمن تاکید بر خدمات‌رسانی به مردم اظهار داشت: تغییر و تحولات مدیریتی باید در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم باشد.

وی به خشکسالی‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: بحران آب بخش کشاورزی تنگستان را به شدت تهدید می‌کند و اگر این بحران همچنان ادامه یابد، بخش عظیمی از نخیلات از بین می‌روند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه با احداث سد باهوش می‌توان بحران آب در مرکز شهرستان را مدیریت کرد گفت: مکاتبات و جلسات متعددی برای احداث سد باهوش صورت گرفته که با پیگیری‌های آب منطقه‌ای استان ردیف اعتباری این پروژه مشخص شده و امیدواریم اعتبار اولیه آن برای آغاز عملیات اجرایی در اسرع وقت اختصاص یابد.

وی یادآور شد: نخیلات زیر پوشش شبکه آبیاری در شهر اهرم حدود 110 هزار اصله نخل است که با آب رودخانه باهوش مشروب می‌شود.

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ضمن گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان تنگستان گفت: با وجود خشکسالی‌های اخیر در جنوب کشور شهرستان تنگستان نیز با بحران آب مواجه شده، به طوری که رودخانه باهوش نیز قادر نیست زمین‌های کشاورزی پایین دست خود را آب‌دهی کند.

حسین باشی‌زادگان ادامه داد: بحران آب به ویژه منابع زیرزمینی در شهرستان تنگستان بسیار خطرناک است و خشک شدن نخیلات شهر اهرم را در پی داشته است.

در پایان این مراسم سید عبدالرسول محمدی به عنوان رئیس جدید اداره منابع آب منطقه‌ای شهرستان تنگستان معرفی و از خدمات حسین تقی‌زاده، رئیس پیشین این اداره با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول