اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

اختلال در خدمات‌رسانی به بحران منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار قزوین گفت: اختلال در خدمات‌رسانی می‌تواند در هنگام وقوع حوادث به یک بحران تبدیل شود.

اختلال در خدمات‌رسانی به بحران منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منوچهر حبیبی در همایش مدیریت در بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه بحران فقط در هنگام وقوع زلزله و سیل صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: یک تصادف ساده ممکن است یک بزرگراه را مسدود کند و موجب اختلال در سیستم و حوزه حمل و نقل شود.

وی افزود: برق یک محله در صورت وقوع حوادث اگر قطع شود به خودی خود موجبات نارضایتی را فراهم می‌کند و به یک بحران تبدیل خواهد شد.

حبیبی پیشگیری در مواقع حوادث را یکی از مهم‌ترین اقدامات در کاهش آسیب‌ها عنوان و یادآور شد: هر دستگاهی که وظیفه خود را در هنگام وقوع حادثه بشناسد و به آن درست عمل کند، می‌تواند نقش مؤثری را در مدیریت این بحران‌ها داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین، مدیریت بحران و سرعت عمل را از دیگر فاکتورهای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی برشمرد و تصریح کرد: فرماندهی در بحران‌ها باید واحد باشد و زیر نظر مدیریت بحران صورت بگیرد.

وی اطلاع‌رسانی اعضای شورای مدیریت بحران را با یکدیگر مهم برشمرد و تصریح کرد: اعضای این شورا باید ارتباط بی‌سیمی با یکدیگر داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانند در حوادث به آسیب دیدگان کمک کنند.

حبیبی عبرت گرفتن از حوادث سال‌های گذشته را یکی از بهترین راه‌های مقابله با بلاهای طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد و گفت: زلزله آذربایجان در ماه گذشته به ما نشان داد که باید همیشه آمادگی مقابله با این گونه حوادث را داشته باشیم و با بررسی و تحلیل چنین اتفاقاتی از خطرات آن کم کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشور و همچنین استان قزوین در منطقه زلزله‌خیز قرار گرفته تصریح کرد: همواره باید با رعایت نکات ایمنی به مردم خطرات این حوادث را یادآوری کرد تا از خسارت‌های جدی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول