اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد

خریداری 267 میلیارد ریال تجهیزات در حوزه مدیریت بحران قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در هفت سال گذشته در دولت نهم و دهم بالغ بر 267 میلیارد ریال تجهیزات در حوزه مدیریت بحران خریداری شده است.

خریداری 267 میلیارد ریال تجهیزات در حوزه مدیریت بحران قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، علی‌محمد آهنی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیران و مردم از زمان، مکان و شدت حوادث غیرمترقبه اطلاع و آگاهی ندارند این غفلت‌ها موجب شده که در حوزه مدیریت بحران با موانع و مشکلاتی مواجه باشیم و حساسیت لازم نیز برای پیگیری امور وجود نداشته باشد.

وی با بیان گزارشی از عملکرد استان قزوین در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی تصریح کرد: این استان پس از وقوع زلزله در مناطق آذربایجان شرقی در کمتر از پنج ساعت در شهرستان هریس حاضر و کار امداد و نجات را در 50 روستا به انجام رساند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: به دلیل عملکرد خوب استان قزوین در زمینه امداد و نجات کار بازسازی 900 واحد مسکونی در شهرستان ورزقان به این استان واگذار شد که بنا بر گزارش‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته استان قزوین از استان‌های موفق در بازسازی مناطق زلزله زده در بین 17 استان کشور که در بازسازی این مناطق همکاری و مشارکت دارند، است.

مدیرکل مدیریت بحران عملکرد دولت نهم و دهم را در حوزه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در هفت سال گذشته در دولت‌های نهم و دهم بالغ بر 267 میلیارد ریال در زمینه مدیریت بحران وسایل و تجهیزات خریداری شده که شامل ماشین آلات سنگین، بلدوزر، جرثقیل، آمبولانس، تجهیزات بیمارستانی، وسایل اطفای حریق و آتش‌نشانی و موتورسیکلت است.

آهنی با اشاره به نوپا و جدید بودن این استان اضافه کرد: جوان بودن استان قزوین موجب شده که این استان در حوزه امداد و نجات از پیشینه و توان کافی در زمینه تجهیزات و امکانات برخوردار نباشد اما در چند سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان قزوین عنوان کرد: اشکال اصلی در حوزه عمران و توسعه شهری این است که بسیاری از مسئولان و مدیران با نگاه مدیریت بحران به مسائل و طرح‌ها نگاه نمی‌کنند که این امر خسارات جبران‌ناپذیری را در مواقع بحران در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول