اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری تورهای گردشگری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی‌ دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی تورهای گردشگری متنوعی را برگزار می‌کنیم.

برگزاری تورهای گردشگری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، آشناسازی همه‌ شهروندان با جاذبه‌های گردشگری استان و افزایش نشاط و شادابی شهروندان در سال جاری اجرا شده است.

وی افزود: در این تورها که برای همه‌ گروه‌های سنی برگزار شد، تعدادی از شهروندان خراسان جنوبی به همراه یک نفر راهنمای سفر ‌به موزه‌ها و مکان‌های زیارتی، سیاحتی شهرهای استان اعزام ‌شدند تا شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با تاریخچه این مکان‌ها و وقایع تاریخی مربوطه درباره نکات معماری بناها نیز آگاهی یابند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی، بازدید از مزار کاهی، آستانه مبارکه بی‌بی زینب خاتون و غار چنشت را یکی از این تورها برشمرد و اضافه کرد: این تور از جمله برنامه‌های تور ترکیبی، گردشگری، مذهبی و ورزشی این مجموعه با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی استان بود که به صورت گروهی با حضور تعدادی از شهروندان و دانشجویان اجرا شد.

عربی تصریح کرد: معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با همکاری برخی دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به برگزاری تور بیرجندگردی کرد که در این تورها شهروندان از جاذبه‌های تاریخی بیرجند شامل ارگ کلاه‌فرنگی، مدرسه شوکتیه و باغ شوکت‌آباد به همراه راهنما بازدید کردند.

وی، تور گردشگری بازدید از مکان‌ها و باغ‌های تاریخی از جمله باغ و عمارت تاریخی اکبریه و موزه‌های بیرجند برای خردسالان را از دیگر تورهای برگزار شده دانست و گفت: در این برنامه 35 نفر از خردسالان برخی از مهد کودک‌های بیرجند شرکت کردند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی، از برگزاری تور بیرجندگردی برای 40 نفر از دانش‌آموزان بیرجند خبر داد و افزود: برگزاری چنین تورهایی می‌تواند در افزایش هویت‌بخشی حفظ آثار تاریخی به دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.‌

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول