اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان عنوان کرد

تهیه طرح مرمت 15 اثر در منظر فرهنگی بم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مطالعه و تهیه طرح حفاظت و مرمت 15 اثر معماری در محدوده منظر فرهنگی بم انجام شده است.

تهیه طرح مرمت 15 اثر در منظر فرهنگی بم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم اظهار داشت: مجموعه گرانقدری مانند ارگ بم با بیش از 2 هزار سال سابقه تاریخی، خانه‌های قدیمی، کاروانسراها، بازارها، مساجد و قلعه‌های متعدد، این شهرستان را به صورت یکی از قطب‌های گردشگری ایران و جهان قرار داده است.

وی ابراز داشت: مساجد و بقاع متبرکه بم از دیگر ظرفیت‌هایی است که خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود سوق می‌دهد‌ که بقعه امامزاده اسیری، بقعه عبدالمومن کمشکی مشهور به عباسعلی‌، بقعه امامزاده زید، زیارتگاه سید‌شمس‌الدین بم و ... از آن جمله است. 

شمس‌الدینی افزود: با توجه به اهمیت ارگ بم به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خشتی جهان و زلزله سال 82 کار بازسازی و احیای این اثر گرانقدر از سال‌های اخیر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی به اقدامات حفاظتی، مرمتی‌، پژوهش و مستند‌سازی در پایگاه میراث جهانی‌ بم از محل اعتبارات استانی اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات مذکور از ابتدای سال جاری آغاز شده‌ که حفاظت و مرمت کارخانه حناسایی‌، مجموعه وکیل، مجموعه عامری بم و ارگ تاریخی این شهرستان و بناهای شاخص منظر فرهنگی از مهم‌ترین آنها است.  

شمس‌الدینی به آوار‌برداری عامه‌نشین و حاکم‌نشین ارگ در این مدت اشاره کرد و گفت: حفاظت و مرمت کوشک رحیم‌آباد، چهار طاقی و قلعه دختر، انجام بررسی‌های باستانشناسی در چهار محوطه باستانی منظر فرهنگی بم و ادامه عکسبرداری هوایی منظر فرهنگی بم و تبدیل تصاویر هوایی به نقشه‌های مورد نیاز از دیگر فعالیت‌هایی است که در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و تهیه طرح حفاظت و مرمت 15 اثر معماری در محدوده منظر فرهنگی بم و ساماندهی مبلمان محوطه میراث جهانی ارگ بم نیز از جمله این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول