اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی عنوان کرد

ساخت المان‌های زلزله در مناطق زلزله‌زده/ خسارت‌های زلزله در کشور زیاد است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: برپایی یادمان‌های زلزله در مناطق زلزله‌زده خسارات جانی و مالی فراوان این رخداد طبیعی را یادآوری می‌کند.

ساخت المان‌های زلزله در مناطق زلزله‌زده/ خسارت‌های زلزله در کشور زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین عباس تسنیمی عصر امروز در همایش ملی زلزله شهرستان بویین زهرا که به مناسبت پنجاهمین سالگرد زلزله بویین زهرا در بوستان بزرگ امام علی (ع) بخش مرکزی بویین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: زلزله همواره امری طبیعی بوده اما عدم آمادگی و آگاه‌سازی برابر این رخداد الهی امری غیر طبیعی است.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله اضافه کرد: خسارت شدید جانی و مالی که هنگام بروز بلایای طبیعی مانند زلزله متوجه انسان‌ها و خانوارها می باشد نشان‌دهنده همین عدم آمادگی و آگاه‌سازی در مورد حوادثی است که ممکن است در طبیعت رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه زلزله‌ای که 50 سال قبل در منطقه بویین زهرا به وقوع پیوست، موجب از بین رفتن بسیاری از افراد و خانوارها شد، عنوان کرد: قانون‌گذاری مسئولان در مدیریت بحران باید به طور صحیح‌تری شکل اجرایی به خود گیرد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله ادامه داد: مهندسان و متخصصان داخلی لازم است که امروز با برپایی جلسات و به کارگیری تدابیر ویژه عرصه را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب فراهم کنند.

تسنیمی بیان کرد: اگر هر یک از افراد در حوزه مدیریتی خویش درست به وظایف محوله خویش وارده شده و فعالیت مربوط به خویش را به ثمر رسانند قطعأ وضعیت اجرایی کشور در بخش‌های مربوط به مدیریت بحران بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به وقوع زلزله در هر یک از مناطق مختلف کشور تصریح کرد: این حادثه هیچ‌گاه متوقف نشده و اگر مسئولان تدبیر نکنند باز هم این حادثه تلفات جانی و انسانی بیشتر به خود می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله بیان کرد: شیوه‌های مدیریت بحران در شهر‌ها و مناطق دارای گسل باید بهبود یابد.

تسنیمی با اشاره به لزوم احداث و بهره‌برداری از یاد‌مان‌های مختلف زلزله در مناطق حادثه‌دیده عنوان کرد: انجام این کار موجب می‌شود که ضرورت توجه به مناطق زلزله‌خیز بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به توسعه و پیشرفت پایدار در حوزه شهری باید مقاوم‌سازی و توجه به زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول