اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین زهرا:

مقاوم‌سازی در برابر زلزله جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بویین زهرا با بیان اینکه این شهرستان در منطقه زلزله‌خیز قرار دارد، بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و تأسیسات در برابر زلزله تأکید کرد.

مقاوم‌سازی در برابر زلزله جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین احد احمدی در همایش ملی زلزله‌شناسی که در بویین زهرا برگزار شد، با بیان اینکه مقاوم‌سازی در برابر زلزله از برنامه‌های مهم و اساسی است که باید در کشور به آن توجه جدی و دقیق شود، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات و موانع در حوزه مقاوم‌سازی باید در اولویت و دستور کار جدی مسئولان قرار داشته باشد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: تحقق این اهداف و چشم‌انداز‌های مهم حوزه مقاوم‌سازی نیز نیازمند عزم جدی و اراده‌‌ای قوی است که مسئولان کشور از آن برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری دانش و تخصص در بحث زلزله ضروری است، تصریح کرد: قطعأ با استفاده از دانش و تجربیات نوین می‌توان عرصه را برای ایجاد شهری مطمئن و ایمن مهیا کرد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: برگزاری ستاد‌های حوادث غیر مترقبه برای آمادگی در برابر بلایای طبیعی در هر زمان نیز می‌تواند بسیار مهم و همچنین تأثیرگذار واقع شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر در شهر بویین زهرا و بخش‌های تابعه فعالیت‌های بسیار عظیم و کلان عمرانی در حوزه مقاوم‌سازی صورت گرفته که نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای کار در این عرصه است.

وی با بیان اینکه در زلزله سال 42 که در مقیاس 2/7 ریشتری به وقوع پیوست، بسیاری از ساکنان روستایی این شهرستان در بخش‌های مختلف جان خویش را از دست دادند، تصریح کرد: امروز باید با مشاهده چنین حوادثی و با مدیریت صحیح بحران زمینه را برای مقاوم‌سازی هرچه بیشتر فراهم کرده و آگاه‌سازی شهروندان را در این حوزه افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: لزوم تخصیص ویژه‌ اعتبارات برای این منظور نیز امری مهم است که باید در نظر گرفته شود.

احمدی خاطرنشان کرد: کاهش بلایای طبیعی با آمادگی و هوشیاری هرچه بیشتر محقق می‌‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این شهرستان در راستای توجه به زیربناهای شهری و روستایی عنوان کرد: امیدواریم که این همکاری‌ها و تلاش‌ها همچنان در این شهرستان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول