اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

انتقال مردم از چادر به کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی انتقال مردم از چادر به کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: 6 هزار کانکس در روستاهای زلزله‌زده نصب شده که دستگاه‌های مربوطه نسبت به انشعاب آب و برق این کانکس‌ها اقدام کنند.

انتقال مردم از چادر به کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علی نیکزاد در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با موافقت بانک مسکن وام مسکن شهری در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان 22 میلیون تومان خواهد بود و این وام که از محل تسهیلات مسکن مهر پرداخت می‌شود در چهار مرحله به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پرداخت این وام در مراحل اول و دوم تاییدیه بنیاد مسکن کافی است و نیازی به بازرسی نیست اما در مراحل بعدی بازرسی بانک مسکن بلامانع است.

* افزایش ودیعه مسکن مستاجران در مناطق زلزله‌زده

نیکزاد همچنین افزایش ودیعه مسکن مستاجران در مناطق زلزله‌زده به 25 میلیون تومان را از دیگر مصوبات جلسه ستاد بازسازی ذکر کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد موضوع پروانه ساخت و تاییدیه نظام مهندسی در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان ظرف یک هفته آینده با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی و پیگیری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام شود.

وی بیان داشت: در این جلسه همچنین مقرر شد وام تعمیرات در شهرهای شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان نیاز به معرفی به شهرداری نداشته و با تایید بنیاد مسکن قابل واگذاری باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهتمام دولت برای تسریع در اسکان دائمی زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار کانکس در روستاهای زلزله‌زده نصب شده که انتقال مردم از چادر به این کانکس‌ها مورد تاکید است و دستگاه‌های مربوط نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انشعاب آب و برق این کانکس‌ها را تامین کنند.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول