اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت و درمان:

چادرها نمی‌توانند زلزله‌زدگان را از بیماری محافظت کنند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا زمان ساخت مسکن مطمئن برای زلزله‌زدگان، مردم منطقه باید به اتاقک‌ها منتقل شوند چراکه چادرها نمی‌توانند آنها را در برابر سرما و بیماری‌ها محافظت کنند.

چادرها نمی‌توانند زلزله‌زدگان را از بیماری محافظت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرضیه وحید دستجردی در بازدید از مناطق زلزله‌زده ورزقان اظهار کرد: سرمای شدید، حیوان‌گزیدگی و بیماری‌های عفونی و پوستی به دلیل در دسترس نبودن آب و امکانات بهداشتی مناسب سلامتی مردم منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود: روند رسیدگی به مطالبات بهداشتی و درمانی مردم ساکن در مناطق زلزله‌زده مطلوب بوده و این وزارتخانه هرچه در توان دارد برای حل مشکلات مردم منطقه به کار می‌بندد.

دستجردی ادامه داد: مسئولان قول داده‌اند همزمان با ساخت و ساز منازل مسکونی مردم اقدامات لازم را در خصوص بازسازی و مرمت‌خانه‌ها و مراکز بهداشتی انجام دهند.

وی بر لزوم شتاب در این اقدام تاکید کرد و گفت: هر چه‌قدر در زمینه بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی کار بکنیم در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

دستجردی از مسئولان خواست بخشی از بودجه‌های اختصاص یافته به مناطق زلزله‌زده را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا همانند گذشته تامین دارو و امکانات بهداشت مورد نیاز منطقه به شکل رایگان صورت گیرد.

وزیر بهداشت در این سفر از روستاهای زلزله‌زده زغن‌آباد، چایکندی و سرند بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی منطقه قرار گرفت.

وی سپس به منظور بازدید از بیمارستان اهر راهی این شهر شد. بیمارستان اهر در حادثه زلزله آسیب‌دیده و طبقات دوم و سوم آن غیرقابل استفاده است.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول