اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد

اتمام ساخت اماکن دامی پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده تا یک ماه آینده

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، از اتمام ساخت اماکن دامی پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده استان تا یک ماه آینده خبر داد.

اتمام ساخت اماکن دامی پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده تا یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعادت‌الله عباسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای افشرد و هیق شهرستان هریس و زغن‌آباد شهرستان ورزقان از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اماکن دامی به صورت پیش‌ساخته و با تامین هزینه لازم به سفارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط سپاه پاسداران و شرکت بنیاد بتن آماده شده است.

وی تصریح کرد: این سازه‌ها برای کمک به معیشت مردم آسیب‌دیده در تمام روستاهای مناطق زلزله‌زده در حال نصب است و تلاش می‌کنیم تا این واحدها قبل از آغاز فصل سرما ساخته و تحویل آسیب‌دیدگان شود.

عباسی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار موجود در اثر وقوع این حادثه 15 هزار واحد دامی در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و بخش اسپیران از توابع شهرستان تبریز دچار خسارت و تخریب کلی شده است، گفت: در رابطه با کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی شهرستان‌های آسیب‌دیده از زلزله تاکنون بیش از 11 هزار پرونده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، بانک کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور کارشناسان در محل وقوع حادثه تشکیل شده است.

وی از کمک‌های بلاعوض دولت به آسیب‌دیدگان این مناطق به مبلغ 30 میلیون ریال همچنین مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، با تنفس سه ساله و بازپرداخت 12ساله خبر داد.

عباسی گفت: برای توسعه اماکن دامی آسیب‌دیده در این مناطق توسط بهره‌برداران مبلغ 50 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات توسعه کشاورزی با کارمزد هفت درصد، تنفس دو ساله و بازپرداخت پنج ساله پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت اماکن دامی از محل کمک‌های بلاعوض دولتی به آسیب‌دیدگان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت بنیاد بتن انجام می‌گیرد، اظهار کرد: اماکن دامی در قالب دو طرح پیش‌ساخته 24 متری به صورت قوسی و 18 متری با اسکلت فلزی احداث و به صورت رایگان در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، هدف از بازدید از مناطق زلزله‌زده استان را نظارت و بررسی مراحل احداث اماکن دامی خسارت‌دیده عنوان کرده و افزود: در این بازدید در پی آن بودیم تا وضعیت دام‌های زنده‌ای که به عنوان سرمایه‌های اصلی کشاورزان، روستاییان و زلزله‌زدگان محسوب می‌شوند، مورد بررسی قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده از بدو وقوع زلزله تا این لحظه جای تقدیر دارد، گفت: از مناطقی که بازدید شد واحدهای در حال ساخت 65 درصد پیشرفت کار داشتند که امیدوارم با کمک خود زلزله‌زدگان بتوانیم نسبت به اتمام واحدهای آسیب‌دیده اقدامات لازم را به عمل آوریم. 

انتهای پیام/ب20/ف4004       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول