اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان خبر داد

جذب دانشجوی دوره مهندسی خبره دانشگاه علمی‌کاربردی از مهر 92

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان گفت: دوره مهندسی خبره همتراز با دکترا، از مهر 92 در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی دانشجو می‌پذیرد.

جذب دانشجوی دوره مهندسی خبره دانشگاه علمی‌کاربردی از مهر 92

عباس قاسمی‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه حدود 120 رشته تحصیلی در دانشگاه علمی‌کاربردی کشور وجود دارد، اظهار کرد: رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه و آموزش‌های آن باید پاسخگوی نیازهای اساسی و جو بازار کار در کشور باشد.

وی مقاطع تحصیلی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را از کاردانی تا دکترا عنوان کرد و افزود: کاردانی ناحیه بسته، کارشناسی ناحیه بسته و دکترا از مقاطع تحصیلی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان با بیان اینکه کاردانی فنی‌و حرفه‌ای و کارشناسی به فرم مهندسی فناوری در این دانشگاه تحصیل می‌شود، ادامه داد: کارشناسی حرفه‌ای و کارشناسی ارشد به فرم مهندسی فناوری ارشد و کارشناس حرفه‌ای ارشد در این دانشگاه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه دکترا به فرم مهندسی خبره در دانشگاه علمی‌کاربردی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: دوره مهندسی خبره همتراز با دکترا از مهر سال 92 دانشجو می‌پذیرد.

قاسمی‌زاد خاطرنشان کرد: کارشناسی حرفه‌ای ارشد نیز از بهمن 91 و یا مهر 92 دانشجو می‌پذیرد.

وی مهندسی فناوری دانشگاه علمی‌کاربردی را در رشته‌های سیستم فیبر نوری، دامپروری ارگانیک، مخابرات، سیستم شبکه رادیویی، بهینه سازی و... ذکر کرد و یادآور شد: هدف مهم دانشگاه راه‌اندازی رشته‌هایی است که منجر به اشتغال شود.

این مسئول توسعه برون مرزی آموزش‌های علمی‌کاربردی در برگزاری دوره‌های آموزشی خارج از کشور و همکاری با موسسات علمی دانشگاه‌های خارجی برای بهره‌گیری بیشتر از فضای علمی را از اهداف مهم دانشگاه علمی‌کاربردی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه آموزش‌های نیمه حضوری با گرایش مدیریت خانواده و دوره‌های مرتبط با سازمان‌ فرهنگ در گستره بین‌المللی طراحی و اجرا شده است.

قاسمی‌زاد با تصریح بر اینکه رایزنی مسئولان این دانشگاه و اعضای کمیسیون آموزش مجلس به منظور اختصاص امتیازهای ویژه در حال انجام است، ابراز کرد: در صورت نهایی شدن این پیشنهادها، دانش‌آموختگان علمی‌کاربردی و نظام مهارتی از امتیازهای بیشتری در زمینه حقوق و دستمزد در نظام استخدامی کشور برخوردار می‌شوند.

این مسئول شناور بودن و انعطاف‌پذیری آموزش‌های علمی‌کابردی طبق نیاز روز استان را از دیگر رسالت‌های مهم دانشگاه علمی‌کاربردی بیان کرد و متذکر شد: در این دانشگاه بسیاری از رشته‌ها حذف و رشته‌های جدید جایگزین شده است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول