اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک سلولی ایران خبر داد

قول مساعد رئیس ‌جمهور برای توسعه بانک سلولی

خبرگزاری فارس: رئیس بانک سلولی ایران گفت: اخیراً رئیس ‌جمهور قول مساعدی در خصوص توسعه بانک سلولی داده است.

قول مساعد رئیس ‌جمهور برای توسعه بانک سلولی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمدعلی شکرگذار صبح امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در مجتمع بانک کشاورزی بابلسر اظهار داشت: بیوتکنولوژی، توسعه علمی و اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین موضوع‌‌های علم پزشکی است.

وی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری رشد اقتصادی را در سایه تولید و ایجاد ثروت را در سایه علم دانستند، تصریح کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته شود و از توسعه کیفی و کمی آن حمایت شود علم و ثروت کشور به شکوفایی وافری خواهد رسید.

شکرگذار بیان داشت: برای رسیدن به این اهداف والا باید به تحقیقات پایه و کاربردی، تولید علم، تربیت نیروی انسانی متخصص، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس بانک سلولی ایران گفت: هدف ما تربیت نیروی انسانی متخصص بر اساس چشم‌انداز برنامه 1404 برای رسیدن به مقام اول و چهارم آسیا در زمینه پژوهش است.

شکرگذار تصریح کرد: باید سطح آموزش را ارتقا داده و بیش از 200 نفر بیوتکنولوژیست داشته باشیم و تعداد دانشجویان خود را افزایش دهیم.

وی بیان داشت: حمایت از مراکز دانشگاهی و آموزشی برای افزایش ظرفیت دانشجو الزامی بوده و نیاز به توسعه علوم بین‌رشته‌ای داریم.

این مسئول تصریح کرد: اگرچه داروهای تولید شده از طریق دانش بیوتکنولوژی بسیار اندک است ولی سهم بزرگی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد که باید در این عرصه ورود پیدا کرده و با حمایت مسئولان اقدامات جدیدتری انجام گیرد.

شکرگذار، گسترش، پیشبرد و ارتقای علم بیوتکنولوژی، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مربوط به علم بیوتکنولوژی را مهم‌ترین اهداف دانست و افزود: ما در حال حاضر در تولید داروهای بیوسکولار در منطقه مقام نخست را داریم که نمونه‌ای از موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است.

وی اضافه کرد: برای تقویت بیوتکنولوژی باید بانک‌ها از جمله بانک توسعه، بانک ژن، بانک میکروبی و بانک انگل را تقویت کنیم.

رئیس بانک سلولی ایران اذعان داشت: بیش از 5 هزار نوع سلول که هر کدام سال‌ها وقت محققان را خواهد گرفت و 300 پی.اج.تی در مرکز ما فعالیت دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین تحریم دشمن بعد از انقلاب، تحریم سلولی بود، متذکر شد: اهمیت این مسئله به حدی است که اگر در زیرساخت‌ها مورد تحریم واقع شویم کشور دچار مشکل بزرگی می‌شود.

شکرگذار خاطرنشان کرد: اخیراً رئیس‌جمهور قول مساعدی درباره توسعه بانک سلولی داده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول