اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس:

هر صحبت رئیس جمهور از ناحیه یک ملت تفسیر می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر صحبتی که رئیس جمهور بیان می‌کند از ناحیه یک ملت تفسیر می‌شود بنابراین باید رئیس جمهور همواره در همه جا باورها، ارزش ها و حقیقت‌های آن ملت را بازگو کند.

هر صحبت رئیس جمهور از ناحیه یک ملت تفسیر می‌شود

آیت‌الله حسن عالمی ‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، درباره مهم‌ترین شاخص‌ها و ویژگی‌های رئیس جمهور آینده اظهار کرد: نامزد‌های ریاست جمهوری باید به واقع به ارزش‌های اسلامی باور داشته و به آنها عمل کنند.

وی افزود: اگر هر کجا حرفی از اسلام و ارزش‌های اسلامی به میان می‌آید باید آنها انجام تکالیف الهی را بر خواسته‌های گروه‌ها و دیگران مقدم بدانند؛ رئیس جمهور باید بداند که وی نماینده و رئیس جمهور یک نفر نبوده بلکه نماینده ملت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر حرفی که از ناحیه رئیس جمهور بیان می‌شود از ناحیه یک ملت تفسیر می‌شود بنابراین باید رئیس جمهور همواره در همه جا باورها، ارزش ها و حقیقت‌های آن ملت را بازگو کند.

وی در ادامه تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را از دیگر شاخصه‌های اصلی نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: همانطور که در قانون اساسی ترسیم شده، رئیس جمهور باید خود را نفر دوم کشور و یعنی خود را پس از رهبر معظم انقلاب بداند؛ بنابراین رئیس جمهور باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کند.

آیت‌الله عالمی ادامه داد: تبعیت بدون چون و چرا به معنی نداشتن تحلیل نیست بلکه بدان معناست که وقتی رئیس جمهور خط و خطوط را می‌داند می‌بایست نظرات مقام معظم رهبری را بر طرفداران، گروه‌ها، اطرافیان و غیره مقدم بداند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که حضرت امام(ره) و امروز نیز مقام معظم رهبری، نظراتی که ارائه کردند، همواره رشیدترین و عمیق‌ترین نظرات بوده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مقام معظم رهبری یکی از حسن‌های بزرگ حضرت امام(ره) است، اظهار داشت: حضرت امام(ره)؛ رهبر معظم انقلاب را تربیت کردند، در ابعاد سیاسی، حوزوی، مبارزاتی و چه در ابعاد اداره یک جامعه و حاکمیت و حکومت به واقع ایشان تربیت یافته و یکی از حسنات بزرگ حضرت امام(ره) هستند و بنابراین همواره مقام معظم رهبری مایه مباهات ملت ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر به تاریخ 23 ساله رهبریت ایشان توجه کنیم، خواهیم دید که همواره مسائل را خیلی زودتر از دیگران درک، عمیق‌تر از دیگران تحلیل و شجاع‌تر از دیگران هم دنبال کرده‌اند؛ بنابراین می‌بایست رئیس جمهور همواره تبعیتی بدون چون و چرا از مقام معظم رهبری داشته باشد.

آیت‌الله عالمی در خاتمه خاطر نشان کرد: البته متاسفانه تاکنون در دوره‌های مختلف روسای جمهور، نگرانی از عدم تبعیت وجود داشته و گاهاً نیز شاهد بودیم که جریان‌هایی بوده که یا نتوانستند این تبعیت را به خوبی درک کنند و یا اگر درک کرده نیز عمل نکردند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول