اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رئیس‌جمهور کارآمدی دولت را در حل مشکل ارزی نشان دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما از شخص رئیس‌جمهور انتظار داریم که کارآمدی دولت مقبول و مردمی خود را با حل مشکل ارزی به نمایش بگذارد.

رئیس‌جمهور کارآمدی دولت را در حل مشکل ارزی نشان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به نوسانات ارز و مسایل مطرح شده در این حوزه اظهار داشت: اصلی‌ترین سرمایه نظام مردم و کسب رضایت آنهاست که ما اگر این سرمایه عظیم را از دست بدهیم در حقیقت اصلی‌ترین ستون و پایه‌های خود را از دست داده‌ایم و دشمن با تمام توان تلاش می‌کند تا در نوع نگاه مردم به نظام و امیدواری آنها برای آینده تغییر ایجاد کند.

وی اضافه کرد: دولتمردان باید توجه کنند که شکافی بین مردم و دولت خدمتگزار به وجود نیاید چرا که مشکلات پیش‌ آمده اخیر و برخی موضع‌گیری‌ها ربطی به تحریم و تحرک دشمن ندارد بلکه منشا اصلی آن داخلی است و برخی جو رسانه‌ای و روانی نیز به آن دامن زده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به 10 اولویت دولت در تزریق ارز و کاهش آن در یک ماه اخیر به برخی واردات و خرید کالاهای اساسی اشاره کرد و بیان داشت: دولت در یک ماه اخیر تصمیم گرفت به جز کالاهای اساسی و درمانی تزریق ارزی به واردات نداشته باشد و هشت اولویت دیگر با برخی مشکلات روبرو شدند که این خود به وضعیت فعلی دامن زده است.

عاملی استدلال دولت را در ندادن ارز برای کالاهایی که مشابه خارجی آن در کشور تولید می‌شود و همچنین خودروهای گرانقیمت خارجی و برخی دیگر از وسایل لوکس و کم اهمیت یادآور شد و خاطرنشان کرد: دولت از یک ماه پیش بازار را به حال خود رها کرد تا ارز مورد نیاز سایر اولویت‌ها در کف بازار تامین شود. که این خود به مشکلات دامن زده و این تصمیم دولت نیز هیچ ربطی به تحریم ندارد.

ایران ذخیره ارزی و طلای بیش از 3 ساله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تدبیر ایران در دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از فروش نفت دلار مورد نیاز وارد کشور می‌شود و ما اعلام می کنیم که به اندازه سه سال ذخیره ارزی و طلا در کشور داریم و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

عاملی این میزان ذخیره ارزی و طلا را در تاریخ کشور استثنائی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر از محل فروش نفت 27 میلیارد دلار عائد کشور می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به وجود نقدینگی بیش از حد در کشور نیز اشاره کرد و ابراز داشت: سه و نیم برابر نقدینگی بازار در سال‌های اخیر افزایش یافته و در کنار آن که این نقدینگی صرف خرید، تولید و تجارت می‌شود ولی همچنان نقدینگی سرگردان در برخی از نقاط التهاب‌آور شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هر جا این نقدینگی وارد شده روزگاری در مسکن و امروز نیز در بازار ارز و سکه تلاطم ایجاد کرده است.

عاملی این نقدینگی‌های سرگردان را زمینه‌ساز نابسامانی‌های اخیر توصیف کرد و گفت: دلالان و واسطه‌گران سکه و ارز با شکل دادن فضای جو روانی سنگین و حتی راه انداختن سایت‌های متعدد سعی کردند بر وضعیت بازار و التهابات آن دامن بزنند که دستگاه قضائی هر چند دیر هنگام اما بسیاری از این اخلالگران را دستگیر و این سایت کذایی را مسدود کرد.

وی نیاز ارزی کشورمان را روزانه 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: به رغم این نیاز دولت در سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار ارز به کشور در بخش‌های مختلف تزریق کرده است تا این عطش کاذب و جنگ روانی از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مدعی شد: این وضعیت نابسامان هیچ ربطی به موضع تحریم و برخی سیاسی‌کاری‌ها ندارد و هرچند دشمن تبلیغ می‌کند تا از طریق این آشفته‌بازار مسئولان و دولت را ناکارآمد جلوه دهد اما با تدبیر درست می‌توان از این مشکلات گذر کرد.

عاملی به فعالیت مرکز مبادلات ارزی برای تامین ارز مورد نیاز پنج اولویت اول کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پنج اولویت پائین‌تر باید ارزشان از بازار آزاد تامین شود که امیدواریم دولت با این اقدام بتواند نوسانات را به حداقل برساند.

وی تلاش دشمن را برای نابسامان جلوه دادن وضعیت اقتصادی ایران محرز اعلام و خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد جنگ روانی و جو کاذب سعی می‌کنند ایران را تحت فشار و برخی القائات غلط قرار دهند.

بانک‌های خصوصی تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل به سخنرانی مبسوط خود در مجلس خبرگان رهبری در خصوص وضعیت بانک‌های خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: بانک‌های خصوصی امروز تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و با تشکیل شرکت‌های اقماری سعی می‌کنند سودجویانه رفتار کرده و با گرفتن سودهای کلان از قبل پرداخت تسهیلات به گردش مالی بیش از حد دست یابند.

عاملی ادامه داد: هر چند بانک مرکزی بایستی ابزارهای نظارتی خود را تقویت کنند بلکه براساس اصل 44در واگذاری امور نباید بخش خصوصی به قدرت و اقتدار اقتصادی و توان رقابتی ضربه وارد کند.

وی از دولتمردان نیز خواست تا به سرعت نابسامانی‌های اخیر را به مانند کاستن از التهاب بازار مرغ برطرف کنند چرا که کارآمدی دولت و رئیس‌جمهور وابسته به این امر است.

امام جمعه اردبیل همچنین از مردم نیز خواست هیچ توجهی به جنگ روانی و برخی القائات دشمن نداشته باشند بلکه با خرید کالای مورد نیاز خود به دور از هرگونه مازاد خرید و ذخیره‌سازی نابجا به التهاب بازار دامن نزنند.

عاملی خطاب به تجار و کسبه و بازاریان نیز گفت: شما باید در این مسئله باید حوصله به خرج دهید و دولت را در تنظیم قیمت و کاستن از برخی التهابات یاری کنند و بیشتر از آنکه به فکر سودجوئی و احتکار باشند باید مردم را در این فضا و موقعیت یاری کنند.

وی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: دشمن در تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بیش از اندازه خود را اسیر و گرفتار اقدامات سبکسرانه نکند و از فدائی کردن خود به برقراری امنیت رژیم صهیونیستی وحشت داشته باشد چراکه شیشه عمر این رژیم در حال شکستن است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری فرمایش مقام معظم رهبری را نیز یادآور شد و اظهار داشت: ما نباید در مسایل مهم احساساتی عمل کنیم یا با احساسات تصمیم بگیریم بلکه بایستی با محاسبه دقیق و مدبرانه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنیم.

القاعده بازیچه تمام عیار امریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به تجارت کثیف امروز با عنوان تجارت تروریسم اشاره کرد و بیان داشت: غرب با تجارت تروریسم وارد ترکیه و سوریه شده است و کشوری که خود مرکز و پایگاه تروریسم‌پروری است داعیه‌دار مبارزه با این امر شده است.

وی از القاعده به عنوان ملعبه دست امریکا یاد کرد و گفت: امریکا بعد از ماجرای 11 سپتامبر با به میان کشیدن تلاش القاعده سعی کرد وارد خاورمیانه شده و در میانمار و لیبی نیز با پیشتازی القاعده ترفندهای خود را عملیاتی کرد و این بار نیز سعی می‌کند بازی کثیف گذشته خود را در سوریه دنبال کند.

امام جمعه اردبیل به کشتار 30 هزار بیگناه در کشور سوریه نیز اشاره و تصریح کرد: غربی که مدعی مبارزه با تروریسم است در نهایت بی‌شرمی نام گروهک منافقین را از لیست سیاه ترور خارج می کند در حالی که همین گروهک شیطانی زمینه کشتار 10 هزار نفر در ایران و هزاران نفر انسان بیگناه در عراق را سبب شده است.

عاملی در ادامه سخنان خود به بی‌‌شرمی سران امریکا در سخنرانی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: آنها ادعا می‌کنند که خط قرمز ما رژیم صهیونیستی و حفظ امنیت این رژیم جعلی است در حالی که این رژیم انواع جنایت و تهدیدها را علیه جامعه بشری انجام می‌دهد.

غرب برای نشان دادن بی‌شرمی احساسات جنسی مسابقه گذاشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ابعاد موسیقی و قدرت تخریب بالای آن در تحریک هیجانات و عواطف انسانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: نظام غرب امروز با تحریک شهوانی و جنسیتی سعی می‌کند جامعه بشر را به سمت ابتذال بکشاند و به همین خاطر به هر وسیله‌ای متوسل شده تا اندیشه کور خود را لخت و عریان به نمایش بگذارد.

عاملی بدترین خیانت غرب را سوء استفاده از احساس جنسیتی و تنزل جایگاه متعالی زنان و مردان توصیف کرد و گفت: غرب با برگزاری مسابقه‌ای در یکی از کشورها با نام انتخاب زیباترین زن در بهترین لباس ورزشی، خواب، عروسی، شنا و نمره دادن به آنها سعی کرده است شهوترانی تمام عیار خود را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول