اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بندر ریگ:

پیگیر طرح اتصال ساحل گناوه به ریگ در سفر آینده رئیس جمهور هستیم

خبرگزاری فارس: شهردار بندر ریگ گفت: پیگیر طرح اتصال ساحل گناوه به بندر ریگ در سفر آینده رئیس جمهور به عنوان یکی از مهمترین پروژه‎های این منطقه هستیم.

پیگیر طرح اتصال ساحل گناوه به ریگ در سفر آینده رئیس جمهور هستیم

عبدالرسول استادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناوه اظهار داشت: این طرح مطالعه متصل کردن ساحل بندر گناوه به بندر ریگ است که به طرح ساحل به ساحل در بین مسئولان شهرستان مشهور شده است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم با شورا و شهرداری گناوه تعامل سازنده‎ای در این زمینه داشته باشیم اتصال این مسیر 7 کیلومتری ساحل گناوه به ساحل بندر ریگ که آرزوی دیرینه اهالی آنهاست، دور از دسترس نخواهد بود.

شهردار بندر ریگ یادآور شد: با احداث این مسیر و اتصال ساحل این دو شهر در آینده‎ای نه چندان دور شهر بندر ریگ از بن‌بست کنونی خارج شده و تجارت در منطقه گسترش چشمگیری پیدا می‎کند و مسافرانی که به گناوه می‎آیند، ‎می‎توانند با طی مسافت کمتری به بندر ریگ مسافرت کنند و در حقیقت نقش پشتیبانی از گناوه در ایامی که مسافرپذیر است را بازی خواهند کرد.

استادزاده ادامه داد: با پیگیری‎های انجام شده توانستیم اعتباراتی را جذب کنیم و بر این اساس در حال عقد موافقت‎نامه برای اجرای چند پروژه در بندر ریگ هستیم.

وی خاطر نشان کرد: معادل 150 میلیون تومان برای تامین روشنایی مسیر سه راهی بندر ریگ از اتوبان گناوه – برازجان تا مرکز شهر ریگ پیش‌بینی شده است که اجرای این طرح نقش زیادی در زیباسازی و تأمین امنیت این مسیر خواهد داشت.

شهردار بندر ریگ ادامه داد: به دلیل آنکه مسیر یاد شده در حوزه اداره راه و ترابری شهرستان گناوه قرار دارد، با دستور فرماندار 50 میلیون تومان از اعتبارات این اداره برای خرید و کاشت درخت نخل از سه راهی بندر ریگ تا مرکز شهر هزینه شده است.

استادزاده افزود: شهرداری بندر ریگ پیگیر نصب یک لنج (بوم) در ورودی مثلث شکل بندر ریگ است.

وی تاکید کرد: شهرداری بندر ریگ تلاش می‏کند تا با نصب المان‎های بومی منطقه در نقاط مختلف شهر، گامی در راستای حفظ فرهنگ غنی بومی آن بردارد، ضمن اینکه اخیرا غرفه‎ای در این نقطه برای رفاه حال شهروندان و مسافرانی که از این محل می‎گذرند ایجاد شده است.

شهردار بندر ریگ با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته در آرامستان این شهر اظهار داشت: خیابان آرامستان این شهر به زودی آسفالت می‎شود و قصد داریم اطراف آرامستان را با درختان نخل درخت‎کاری کنیم و ضمن لوله‎کشی آرامستان، در چندین نقطه از آن شیرهای آب برای استفاده شهروندان قرار بدهیم و در این مکان چندین سطل زباله را نصب کنیم.

استادزاده گفت: همچنین 50 سطل زباله فایبرگلاس خریداری کرده‎ایم که در مناطق مختلف شهر ریگ نصب می‎کنیم و تعدادی از آنها را نیز بین مدارس تقسیم کردیم.

وی با اشاره به برخی پروژه‎های عمرانی بندر ریگ گفت: اتمام خیابان فرهنگ، بازگشایی مسیر بلوار مطهری که با برخی از صاحبان منازلی که در این مسیر قرار دارند به توافق رسیده‏ایم و به زودی عملیات تخریب این منازل آغاز می‎شود  همچنین آغاز عملیات اجرایی خیابان آزادی شمالی به سمت خیابان و میدان صدف، سنگ فرش پیاده روهای سطح شهر ریگ از پروژه‎هایی هستند که یا به اتمام رسیده‎اند یا در حال اجرا هستند و یا در حال عقد موافقتنامه برای اجرای آنها هستیم.

شهردار بندر ریگ از آغاز مطالعه طرح میدان امام علی (ع) بندر ریگ یاد کرد و افزود: به دلیل مسائل ترافیکی در حال مطالعه میدان امام علی (ع) هستیم و پیگیر آنیم که به جاده ساحلی وصل شود و همین جاده ساحلی که از بوشهر به سمت گناوه در حال احداث است، از پشت پلیس راه و جاده عرش به شهر گناوه متصل می‎شود.

وی افزود: با احداث این جاده فاصله بندر ریگ به بندر گناوه از این مسیر به 12 کیلومتر کاهش می‎یابد که نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت و مدیریت زمان برای شهروندان این شهر خواهد داشت و دیگر مجبور به عبور از مسیر فعلی جاده گناوه به برازجان نیستند و شهروندان گناوه با عبور از جاده عرش و بندر ریگ به سمت بوشهر می‌روند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول