اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

قطر برای میزبانی جام جهانی به بوشهر نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: قطر برای فراهم کردن سیمان مورد نیاز برای برگزاری مسابقات جام جهانی به استان بوشهر نیاز دارد و ما می‎توانیم با همین یک مورد اقتصاد تک تک خانواده‎های شهرستان را بیش از گذشته توانمند کنیم.

قطر برای میزبانی جام جهانی به بوشهر نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی فریدون حسنوند صبح امروز در بازدید از کارخانه مند دشتی اظهار داشت: اگر قرار است استان گام‎های بلندی را به سمت توسعه بردارد باید نگاهمان را عوض کنیم و بدون شک مسئولان باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی تصریح کرد: به بهانه‎های مختلف نمی‎شود سرمایه‎گذاری را متوقف کرد و باید همه ما در کنار سرمایه‎گذاران برای رفع موانع در این زمینه گام‎های بلندی برداریم.

استاندار بوشهر گفت: باید با پرهیز از فریز کردن اراضی منابع طبیعی با حذف تشریفات اضافی برای ایجاد کارخانه، کشت و صنعت و توسعه سرمایه‎گذاری در استان استفاده کرد و محیط زیست نیز در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: ما مسئولیم به سرمایه‎گذاری که در استان ما صدها میلیون تومان هزینه می‎کند آب، برق، راه و زمین دهیم، زیرا در کنار این چرخه اقتصاد به حرکت درمی‎آید، تولید رونق پیدا می‎کند و هزاران شغل هم برای مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

حسنوند خطاب به مسئولان استان بوشهر گفت: هیچ مسئولی حق ندارد با میزش، قلمش و با جایگاهش در این مسیر مانعی ایجاد کند.

وی یادآور شد: برادرانه به بعضی از مسئولان عرض می‎کنم بوشهر به اندازه کافی در حقش اجحاف شده و ما مدیران دیگر به استان بوشهر اجحاف نکنیم و سعی کنیم کارهای مردم را با دلسوزی جلو ببریم و مردم نیز از مسئولانی که دلسوزانه خدمت می‎کنند تقدیر کنیم.

حسنوند خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتی ظرفیت‎های خوبی از جمله معدن وجود دارد که باید دشتی به عنوان قطب شهرک معدنی در استان بوشهر معرفی شود.

وی با تاکید بر شناسایی حداقل چند هزار هکتار در این زمینه تصریح کرد: اموری که باید از طریق هیئت دولت صادر شود پیگیری کرده و گروه‎های تعاونی را تشکیل دهیم و صدها نفر را در این بخش شهرک معدنی مشغول به کار کنیم و تسهیلات را در اختیار این گروه‎ها قرار دهیم.

استاندار بوشهر با اشاره به کارخانه سیمان مند دشتی گفت: کشور قطر برای فراهم کردن امکانات لازم برای برگزاری مسابقات جام جهانی و تامین سیمان مورد نیاز به منظور برگزاری این مسابقات به استان بوشهر نیاز دارد و ما می‎توانیم با همین یک مورد اقتصاد تک تک خانواده‎های شهرستان را بیش از گذشته توانمند کنیم.

حسنوند اضافه کرد: اگر روزی قرار باشد در اینجا معدن به کسی تحویل داده شود تحت عنوان تعاونی فامیل‎بازی و رابطه‎بازی نیست بلکه باید فراخوان داده شود و شرایط گذاشته شود و بر اساس نمره‎گذاری به افراد جامعه واگذار شود.

وی خطاب به مسئولان به ویژه فرماندار شهرستان دشتی گفت: اگر کارخانه سیمان موفق نشود در اینجا به تولید برسد باید کرکره سرمایه‎گذاری در شهرستان را پایین آورد یعنی شما زنگ تعطیلی سرمایه‎گذاری را در شهرستان به صدا درآورده‌اید.

حسنوند ادامه داد: با راه‎اندازی کارخانه مند دشتی صدها خانوار می‎توانند بهره‎مند شوند و ده‎ها زیر مجموعه پایین دستی تحت کارخانجات کوچک می‎توانند در کنار کارخانه سیمان فعالیت کنند.

استاندار بوشهر افزود: برای تسهیلات ریالی کارخانه مند دشتی دو مسیر جداگانه را باید تعریف کنیم یک مسیر کمیسیون اقتصادی و یک مسیر هم تسهیلات بانک ملی است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم تحت عنوان زیرساخت‎ها موضوع جاده را خودمان بر عهده بگیریم ادامه داد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بحث زمین‎های کشاورزی اطراف، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به معادن و مدیر کل راه هم در حوزه راه‎های روستایی اقدام کنند.

حسنوند با بیان اینکه بعضی از مدیران استان خوش فکر و زحمتکش هستند خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: باید معدن را حداقل برای 100 سال تضمین شده در اختیار کارخانه سیمان قرار دهیم و برای حمل و نقل نیز باید برای 15 سال آینده برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: حداکثر ظرف مدت یک هفته قرارداد واگذاری زمین معدن به کارخانه انجام خواهد شد و زمین پارکینگ کارخانه سیمان که در سال 89 مصوب شده باید توسط امور اراضی ظرف مدت یک هفته تحویل کارخانه شود.

حسنوند گفت: اراضی اطراف کارخانه متعلق به جهاد کشاورزی است و اگر کسی مدعی است یعنی در زمین دولت ادعا دارد ما در جای دیگر دو برابر زمین را به او می‎دهیم و مجوز معدن هم در اختیارش قرار می‎دهیم، در غیر این صورت زمینی که متعلق به دولت است به او واگذار نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث معارض، معارض شخصی نداریم بلکه معارض در زمین دولت ادعای مالکیت می‎کند.

حسنوند گفت: سهام پارکینگ کارخانه سیمان نیز باید به مردم شهرستان داده شود زیرا در این زمینه ده‎ها نفر می‌توانند بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول