اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: آیین پایانی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر شنبه شب در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار و نفرات برتر رشته‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در بخش طراحی صحنه با تقدیر از زهرا زارعی برای طراحی صحنه نمایش «دل دشو» جایزه اول طراحی صحنه به صادق زارعی از نمایش «گاهی به دستهایم نگاه کن مادر» اهدا شد.

برای طراحی لباس با تقدیر از مریم محمودی به خاطر طراحی لباس نمایش «گاهی به دستهایم نگاه کن مادر» جایزه اول طراحی لباس به الهام ابنی برای نمایش «سور سوگ» اهدا شد.

جایزه موسیقی به صورت مشترک به بسنه معموری از نمایش «دل دشو» و گروه موسیقی نمایش «سور سوگ» اهدا شد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم به صورت مشترک به رضوان مصدق از نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» و مژده جهانگیری از نمایش «گاهی به دستهایم نگاه کن مادر» و نیک صغیری از نمایش «سور سوگ»، رتبه دوم به صورت مشترک به مضیه غلامشاهی از نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» و الهام ابنی از نمایش «سور سوک» و رتبه اول بازیگری به آلاله ایزدی از نمایش «خون و خیانت» رسید.

در بخش بازیگری مرد رتبه سوم به صورت مشترک به آقایان سهیل عباسی از نمایش «عزا در فضا»، علیرضا بحرینی‌زاده از نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» و علی بهزادی از «سور سوگ» رسید.

رتبه دوم به فخرائی از «اهی به دستهایم نگاه کن مادر» و حسین تمیزی بازیگر نمایش «بخند با شکوه آقای گیل» و رتبه اول به صورت مشترک به جواد صداقت و محمد احمدی رسید.

در زمینه بازیگری هیئت داوران از آقایان احمد قربانی و حشمت غضنفر برای نمایش «عزا در فضا» و آرمین خلیلی از نمایش «سرباز»، و محمد لاریان برای بازی در نمایش «دل دشو» تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به قحطبه فخرائی کارگردان نمایش «گاهی به دستهایم نگاه کن مادر» رتبه دوم به صورت مشترک به غلامرضا احمدی و عبدالمحمد انصاری کارگردانان نمایش «دل دشو» و حسن رضائی کارگردان نمایش «سور سوگ» و جایزه کارگردانی اول به جواد صداقت کارگردان نمایش «خون و خیانت» رسید.

در بخش بهترین متن نمایش رتبه سوم به صورت مشترک به عبدالمحمد انصاری نویسنده نمایشنامه «دل دشو» و ابوذر مختارزاده نویسنده نمایش «ده و نیم به بعد غزلامو برات می‌خونم»، رتبه دوم به آقایان حسن رضائی و کیامرث خورده‌بین نویسندگان نمایش «سور سوک» و رتبه اول هم به جواد صداقت برای نمایش «خون و خیانت» رسید.

در این مراسم قادر آشنا، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره تئاتر بوشهر، بوشهر را دارای سابقه بس طولانی در تئاتر دانست و گفت: همیشه بوشهری‌ها در جشنواره‌هایی که من حضور داشته‌ام موفق ظاهر شده‌اند.

استاد صغیری یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه بود که از جوانان خواست برای توسعه تئاتر محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند.

وی از معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر به خاطر حمایت‌های همه جانبه‌ از تئاتر بوشهر تشکر کرد.

داوود رشیدی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما در سخنان کوتاهی از حضور در جمع هنرمندان بوشهری ابراز خوشحالی کرد و افزود: من قبل از اینکه یک بازیگر سینما باشم یک تئاتری هستم و امسال نیز قصد دارم کاری را روی صحنه ببرم.

در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر که با مشارکت خود هنرمندان به صورت بسیار زیبائی برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم امیری، هنرمند فقید تئاتر گرامی داشته شد و جایزه استاد امیری که قرار است هر ساله به یکی از خدمتگزاران تئاتر استان داده شود به استاد ایرج صغیری اهدا شد.

در ادامه این مراسم از یکی دیگر از پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر علی قربانی نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول