اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 235

شکوری: شیوه تربیتی کودک امروز متفاوت از کودک دیروز است

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «من-من-من» گفت: اسباب‌بازی کودک امروز وسیله‌ای چون موبایل است که همین امر نشان از آن دارد که شیوه تربیتی وی با کودک دیروز تفاوت اساسی دارد.

شکوری: شیوه تربیتی کودک امروز متفاوت از کودک دیروز است

آنالی شکوری در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: من در نمایش « من ـ من ـ من» به عنوان عروسک‌گردان و بازیگر فعالیت کردم در اینجا نقش مادری را دارم که به فرزندش در خودباوری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: معمولاً کودکان به دلیل فرهنگ و نوع تربیتی که دارند نمی‌توانند به راحتی حرف و نظر خود را بر زبان آورند که در این نمایش سعی شده به کودکان این پیام را انتقال ‌دهد که می‌توانند حرفشان را به بزرگتر‌ها بزنند و این بی‌احترامی به بزرگترها نیست و خجالت کشیدن نباید باعث شود تا کودکان ما به انزوا کشیده شوند.

بازیگر نمایش «من ـ من ـ من» تصریح کرد: در تئاتر ایران پندها و نصیحت‌ها به شکل مستقیم و آموزشی ارائه می‌شود و یا به مسائلی چون مسواک زدن و عبور از خیابان و پیام‌های مشخص دیگر ختم می‌شود گرچه این‌ها هم لازم است ولی برای هر کودکی این دوران گذراست و به خودی خود آن‌ها را فرا می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کودک امروز اسباب‌بازیش موبایل است و کودکی که اسباب‌بازی آن موبایل باشد قطعاً باید شیوه تربیتی و آموزشی آن نیز متفاوت باشد چرا که بچه‌ها طی رشدشان با بسیاری از مسائل روبرو می‌شوند ما باید به آن‌ها بیاموزیم تا بتوانند در هر شرایطی بهترین تصمیم را بگیرند.

شکوری با اشاره به مجزا شدن بخش نمایشی کودک و نوجوان افزود: مجزا شدن بخش نمایشی کودک و نوجوان فکر بسیار خوبی بود زیرا در ساخت کارها دست عوامل و کارگردان باز است و یک گروه سنی مشخص را هدف قرار می‌دهد.

وی در خصوص میزبانی جشنواره در همدان یادآور شد: میزبانی همدان بسیار خوب بود من تشکر می‌کنم از بخش اجرایی جشنواره که بسیار گرم و صمیمانه با ما برخورد کردند و ما حتی در شهر خودمان هم این چنین برخورد‌های گرمی را ندیدیم.

این بازیگر تئاتر کودک در پایان سخنانش در خصوص دغدغه یک هنرمند تئاتر گفت: هنرمند تئاتر دغدغه‌های زیادی دارد چرا که یک نسل و یک طرز تفکر جدید را برای آینده رشد می‌دهد و ما باید آموزش در بخش کودک و نوجوان را بالا ببریم تا کیفیت کارها بهتر شود چون نیرو‌های بالقوه فراوانی در این عرصه داریم که با حمایت لازم، این نیرو‌ها باید شکوفا شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول