اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 230

سرابی: تئاتر، بهترین درمان بر اختلالات شخصیتی کودکان است

خبرگزاری فارس: مربی فنی تئاتر تویسرکان تئاتر را بهترین راهکار درمانی برای برخی از مشکلات شخصیتی کودک دانست و گفت: هنر تئاتر مشکلات و اختلالات را درمان می‌کند و عزت نفس کودکان را بالا می‌برد.

سرابی: تئاتر، بهترین درمان بر اختلالات شخصیتی کودکان است

شکوفه سرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را رخدادی اثرگذار بر آینده جامعه کودک و نوجوان استان همدان عنوان کرد و اظهار داشت: بستر ایجاد شده بهترین فرصت برای همه هنرمندان و علاقمندان هنر نمایش به ویژه تئاتر کودک برای کسب آموزه‌های ضروری از اساتید و پیشکسوتان و بهره‌وری کامل از فضای حاکم بر استان است.

وی هنر تئاتر را شاخصی زیربنایی برای پیشرفت و خلق انسانی توانمند از کودک خواند و تأکید کرد: نمایشی که اصولی و تکنیکی باشد به راحتی می‌تواند ناشناخته‌های درون کودک را سمت و سو بخشد و کودک را منقلب و در درون او انقلابی را پیکره‌سازی کند.

مربی فنی تئاتر کودک و نوجوان آموزش و پرورش تویسرکان افزود: هنر تئاتر بصیرت، شناخت، گزینش و انتخاب هدف عزت و اعتماد به نفس را در کودکان به حد بالایی برای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماع ارتقا می‌دهد.

وی تئاتر را بهترین راهکار درمانی برای برخی از مشکلات شخصیتی کودک دانست و اذعان کرد: در مدت 17 سال کار در این زمینه کودکان زیادی که مشکلات و اختلالاتی چون خجالتی، ترس از حضور در اجتماع و ناتوانی بیان سخن و... داشتند به محض ورود و آشنایی با نمایش در پروسه چند ماهه جسارت و اعتماد به نفس کسب کرده‌اند و استعدادهای ناشناخته و پنهانی وجودی آنها هم کشف و شکوفا شده است.

سرابی یکی از عوامل مانع رشد تئاتر کودک و نوجوان را لابی‌های رفاقتی به ویژه در مدارس در استان همدان عنوان کرد و تصریح کرد: در برخی مواقع در کارهای ارائه شده در مسابقات و جشنواره‌ها به جای توجه به ساختار و تکنیک‌ها و اجرا، به روابط رفاقتی توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان این روزها عاملی بسیار قوی برای شادابی و حضور کودکان در جامعه شده است، ابراز داشت: اطلاع‌رسانی درباره چگونگی و چیستی جشنواره به ویژه در شهرستان‌ها با توجه به فناوری و ابزارهای ارتباطی روز بسیار ضعیف بوده است.

مربی فنی تئاتر کودک و نوجوان آموزش و پرورش تویسرکان در پایان افزود: مطمئناً کودکان زیادی هستند که به این شادی نیاز دارند که انجام خبررسانی کارشناسی و گسترده همه بچه‌ها را از فضای موجود بهره‌مند می‌سازد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول