اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 241

کانلاس: سطح تئاتر ایران بالاست

خبرگزاری فارس: کارگردان اسپانیایی تئاتر عروسکی «تک‌نواز» با اشاره به سطح بالای نمایش‌ها در ایران گفت: کشور شما مثل همه کشورهای دنیا است گرچه بسیاری از مردم جهان فکر می‌کنند ایران کشور بسته‌ای است اما این گونه نیست.

کانلاس: سطح تئاتر ایران بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس، اجرای گروه «خیمه شب‌بازی» اسپانیایی در سالن پلاتو مجتمع بوعلی سینا همدان با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان مواجه شد به طوری که مسئولین سالن مجبور به پهن کردن زیرانداز برای نشستن تماشاگران مشتاق این تئاتر عروسکی شدند.

کارگردان معروف اسپانیایی تئاتر عروسکی «تک‌نواز» سابقه طولانی در اجرای این هنر نمایشی دارد و به سراسر جهان برای اجراهای خود به همراه همسرش که وی را نیز در این نمایش جذاب همراهی می‌کرد در خصوص لزوم ایجاد بخش مجزای «خیمه شب‌بازی» در جشنواره تئاتر کودک گفت: هنر خیمه شب‌بازی نیز مانند دیگر هنرهای نمایشی است اما روش بیان آن متفاوت است.

کارلوس کانلاس در حاشیه اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این روش با توجه به اینکه شما با عروسک در حال اجرای نمایش هستید مخاطب بهتر می‌تواند با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند که این مزیت این هنر نمایشی است.

وی با اشاره به شخصیت‌های نمایش خود بیان کرد: شخصیت‌های عروسکی بهتر از شخصیت‌های واقعی می‌توانند مفاهیم را برسانند و آن را به اجرا در آوردند.

این کارگردان اسپانیایی در خصوص سطح نمایش‌های برگزار شده در جشنواره ابراز کرد: تاکنون سه نمایش را دیدم که سطح خیلی خوبی داشتند به خصوص تئاتر «هزار درنا» به کارگردانی خانم مهرافزون که توسط بچه‌های مدرسه اجرا شده بود و من واقعاً از اجرای عالی بچه‌ها شوکه شدم.

وی بیان کرد: سطح تئاترها حرفه‌ای است و استقبال مردم نیز مناسب بوده به طوری که مخاطبانم وقتی برای نخستین بار اجرای عروسکی را دیدند بسیار ذوق‌زده شدند.

کانلاس در خصوص سطح تئاتر در ایران گفت: از ایران اطلاعات آنچنانی ندارم چرا که تنها موفق به دیدن سه اجرا شدم اما از طریق اینترنت موفق به دیدن کارهایی از ایران شده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: کشور شما مثل همه کشورهای دنیا است گرچه بسیاری از مردم جهان فکر می‌کنند ایران کشور بسته‌ای است اما این گونه نیست.

گفتنی است شدت استقبال از این نمایش به حدی بود که مسئولان را مجبور به برگزاری یک سانس دیگر در ساعت 20 برای داوران جشنواره کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول