اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 239

کریمی: تئاتر در هدایت تخیلات کودک نقش اثرگذاری دارد

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «دزدان دریایی» نقش تئاتر کودک را در هدایت تخیلات او مؤثر دانست و گفت: تئاتر کودک برخوردهای عینی کودک را با واقعیت دنیای اطرافش، بیشتر می‌‌کند که همین امر باعث بینش فرد می‌شود.

کریمی: تئاتر در هدایت تخیلات کودک نقش اثرگذاری دارد

رضا کریمی امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اثرگذار دانستن هنر تئاتر بر روی مخاطب خود اظهار داشت: نمایش فرآیندی است که از طریق آن کودکان دنیا را بهتر می‌شناسند و می‌توانند با دنیای اطراف خود ارتباط سالم‌تر و مناسب‌تری را برقرار کنند.

وی گفت: از طریق هنر تئاتر می‌توان همدلی و مهارت‌های درون فردی مخاطبان خود را رشد داد و با ایجاد ساختار شخصیت آنها در راستای درک و تفاهم بیشتر میان انسان‌ها و ایجاد ارتباط مناسب با دنیای اطراف بهره کافی و وافی را گرفت.

بازیگر نمایش «دزدان دریایی» نقش دیگر تئاتر کودک را در هدایت تخیلات او مؤثر دانست و ادامه داد: تئاتر کودک برخوردهای عینی کودک را با واقعیت دنیای اطرافش، بیشتر می‌‌کند که همین امر باعث بینش فرد می‌شود.

وی میزبانی همدان را در جشنواره نوزدهم بسیار عالی خواند و گفت: مردم همدان بسیار مهربان،‌ خونگرم و هنردوست هستند.

کریمی نبود امکانات و مشکلات مالی را عمده آسیب پیش رو در تئاتر دانست و اظهار داشت: هنرمندان تئاتر کشور دارای استعدادهای خوبی هستند فقط باید مورد حمایت واقع شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از آثار تربیتی و آموزشی تئاتر برای کودکان و نوجوانان استفاده کافی و وافی صورت پذیرد تا از این طریق شاهد شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان به نحو مطلوب باشیم.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول