اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 242

حامد: کمبود نمایشنامه‌های کودک فاحش‌تر از سایر نمایشنامه‌ها است

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر «2+2» گفت: نمایشنامه‌هایی که صرفاً برای کودکان نگاشته شده باشد در جامعه بسیار کم است و با کمبود نمایشنامه‌های کودک خیلی بیشتر از سایر نمایشنامه‌ها مواجه هستیم.

حامد: کمبود نمایشنامه‌های کودک فاحش‌تر از سایر نمایشنامه‌ها است

سعیده حامد امروز در حاشیه برگزاری تئاتر «2+2» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه این نمایش یک کار کارگاهی بود، اظهار کرد: نخستین باری بود که در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک شرکت می‌کردم البته قبلاً در جشنواره کودک کشور ترکیه حضور داشتم.

وی با بیان اینکه کار برای کودک بسیار سخت است، تصریح کرد: واقعاً ارتباط برقرار کردن با این قشر پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و بسیار مشکل‌تر از کار برای بزرگسالان است چون کودکان نکته‌بین و نکته‌سنج هستند و همه مفاهیم را به درستی درک می‌کنند و می‌فهمند.

بازیگر تئاتر «2+2» با بیان اینکه تئاتر کودکان آنگونه که باید، جایگاه خود را نیافته، ابراز کرد: تئاتر کودکان ابتدا از آموزش و پرورش آغاز شد اما در حال حاضر این تئاتر در آموزش و پرورش کمرنگ شده است و با کودکان کارهای جشنواره‌ای در زمینه این تئاتر ندارد در حالیکه توجه آموزش و پرورش به درستی می‌توانست این هنر را نهادینه کند.

وی با بیان اینکه کودکان امروز به نهادینه‌سازی هنرهای مختلف ارزشی چون تئاتر نیاز دارند، عنوان کرد: پرورش بیشتر این هنر در مدارس و به تبع در استان‌های مختلف بارور شدن آن را در سطوح ملی و در بین دیگر کشورها رقم خواهد زد که این مهم امری شایان توجه است.

حامد با بیان اینکه مؤلفه‌های کار کودکانه صرفاً استفاده از کودکان در ساخت و تولید یک نمایش نیست، گفت: دانستن زبان کودک و اینکه چگونه می‌توان با وی ارتباط برقرار کرد، شاخصه‌های بسیار مهمی در اجرای نمایش برای این قشر است.

وی ضمن گلایه از نبود نمایشنامه‌های قوی و متون هم‌سنخ با روحیات کودک در جامعه، تصریح کرد: نمایشنامه‌هایی که صرفاً برای کودکان نگاشته شده باشد در جامعه بسیار کم است و با کمبود نمایشنامه‌های کودک خیلی بیشتر از سایر نمایشنامه‌ها مواجه هستیم.

بازیگر تئاتر «2+2» در پایان سخنانش تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان را امر بسیار موثری در جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان دانست و افزود: کودک و نوجوان هر یک اقتضائات و نیازهای خاص خود را دارند که در همان راستا نیز باید پرورش داده شوند که با این رویکرد باید تئاترها و نمایشنامه‌هایی هم‌راستا با روحیات خود داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول