اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک ـ 271

آشنا: مردم با فرهنگ همدان تئاتر را می‌فهمند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور با ابراز رضایت از برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: به استان همدان به خاطر مسئولان دلسوز و مردم با فرهنگی که تئاتر را می‌فهمند تبریک می‌گویم.

آشنا: مردم با فرهنگ همدان تئاتر را می‌فهمند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، قادر آشنا امروز در بازدید از دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: جشنواره امسال در همدان بسیار خوب شروع کرد و در ادامه نیز مطلوب برگزار شد.

وی با بیان اینکه تنها نگرانی ما این بود که جشنواره فیلم، جشنواره تئاتر را تحت‌الشعاع قرار دهد، افزود: این اتفاق نیفتاد و حجم بالای خبر، دبیرخانه پویا و استقبال مردم از جشنواره باعث شد تا جشنواره همدان پر رنگ باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه در این دوره از جشنواره نمایش‌های خوبی ارائه شده بود، گفت: داوران، کارگردانان، هنرمندان و حتی میهمانان خارجی از جشنواره امسال ابراز رضایت کردند.

وی رضایت میهمانان را بزرگترین دستاورد این دوره از جشنواره خواند و بیان داشت: جشنواره امسال از سطح خوبی برخوردار بود که همین امر موجب می‌شود هنرمندان و مردم همدان در سال‌های آتی به پائین‌تر از این راضی نباشند و کارهای خوبی از آنها طلب کنند.

آشنا در خصوص برنامه جشنواره در سال آینده عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از فردای اختتامیه باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کند تا بتوانند کارهای بین‌المللی خوبی را به جشنواره آورده و شور و نشاط را به شهر و روستاها هدیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از امتیازهای این دوره از جشنواره این است که جشنواره از روستاها شروع شد و به شهر رسید که نمونه آن کارناوال‌ها و تئاترهای خیابانی بود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور با تأکید بر ماندگاری جشنواره در همدان اذعان کرد: وقتی جشنواره‌ای به این خوبی در یک استان برگزار شود، دیگر بحثی از رفتن و انتقال جشنواره به شهر دیگر وجود ندارد.

وی یادآور شد: وقتی جشنواره‌ای به نحو احسن برگزار شود، به جابه‌جایی فکر نمی‌کنیم زیرا جشنواره در سطح بسیار خوب و با نظم خاصی برگزار شد.

آشنا در ارتباط با نیاز استان همدان به سالن‌های مجهز اظهار کرد: ساخت و ساز وظیفه استان است و با توجه به اینکه استاندار در دبیرخانه حضور یافته و از چگونگی برگزاری جشنواره آگاهی یافته است، حتماً در ساخت و ساز سالن‌های نمایش نیز اهتمام می‌ورزد.

وی در خصوص تفکیک دو گروه کودک و نوجوان و افزودن بخش خردسال به جشنواره نیز گفت: اینکه تئاتر به سنین خاصی اختصاص یابد، مطلوب است زیرا می‌تواند به رشد تئاتر کودک و نوجوان کمک کند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول