اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 270

شهروندان همدانی حضور چشمگیری در جشنواره تئاتر داشتند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر همدان از حضور گسترده شهروندان همدانی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ابراز خرسندی کرد.

شهروندان همدانی حضور چشمگیری در جشنواره تئاتر داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، سید احمد حسنی‌حلم اظهار داشت: در بازدیدی که از دبیرخانه جشنواره داشتم از نزدیک تلاش همکاران دبیرخانه را مشاهده کردم و با تماشای چند نمایش خیابانی متوجه شدم جشنواره چه شور و نشاطی به مردم بخشیده است.

وی افزود: حضور فعال و چشمگیر کشورهایی که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان حرف زیادی برای گفتن دارند و هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور در جشنواره نیز یکی دیگر از نقاط قوت این دوره از جشنواره بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: اگر به دنبال رشد فرهنگ و تمدن هستیم باید پیشینه‌های ارزشمند خود را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم تا از ایجاد خودناباوری و پوچ‌گرایی در بین آنها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مفاهیم مندرج در تئاتر می‌تواند به ارتقای فرهنگ شهروندی کمک کند، اضافه کرد: از آنجا که آموزش باید از سنین پایین به مخاطبان منتقل شود، باید از ابزار تاثیرگذار آموزشی تئاتر در این راستا بهره گرفته شود.

حسنی‌حلم بر تولید نمایش‌هایی با مضمون دینی تاکید کرد و افزود: تولید آثار فاخر برای کودکان و نوجوانان می‌تواند به تعصب ملی و میهنی آنها بینجامد.

وی در پایان با بیان اینکه همدان گروه‌های هنری با استعدادی دارد بر افزایش حمایت از این گروه‌ها تاکید کرد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شنبه 22 مهر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا به خانه آخر می‌رسد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول