اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان‌:

حج انسان را از وابستگی‌ها دور می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: یکی از درس‌های‌‌ سفر حج ‌این است که در این سفر معنوی ‌همه ما از وابستگی‌های دنیایی و پیوند‌های مادی و ظاهری دور می‌شویم.

حج انسان را از وابستگی‌ها دور می‌کند

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: یکی از درس‌های‌‌ سفر حج ‌این است که در این سفر معنوی ‌همه ما از وابستگی‌های دنیایی و پیوند‌های مادی و ظاهری دور می‌شویم.

وی افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند که در حقیقت حج وسیله‌ای است تا انسان‌ها از گناهان و گذشته بد خود فرار کنند و به خداوند بزرگ نزدیک شوند. 

صالح‌نیا عنوان کرد: قرائت سوره حج فضیلت زیادی دارد که از آن جمله پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «هر کس سوره حج را قرائت کند، مانند آن است که یک حج و یک عمره را به جا آورده‌ و به تعداد کسانی که در گذشته و آینده حج گذارده‌اند ثواب به او داده می‌شود».

وی با اشاره به مناسبت 25 ماه ذی‌القعده، روز دحو‌الارض‌ ابراز داشت: دحو‌الارض روزی است که زمین از زیر کعبه گسترده شده‌ و اعمال مستحب زیادی از جمله روزه، دعا، غسل و ... در این روز تأکید ‌شده و در روایت آمده است.

امام جمعه کوهبنان به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی در سال 61 به دست منافقان و روز پیوند اولیا و مربیان در این هفته اشاره کرد و افزود: این هفته به عنوان هفته بهداشت روانی نیز نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول