اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان:

استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری اهداف مهم علمی‌کاربردی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان گفت: استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری با محوریت صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل مهم‌ترین اهداف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری اهداف مهم علمی‌کاربردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت بیستمین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، از برگزاری جشنواره ملی علمی‌کاربردی در تهران خبر داد و اظهار کرد: پنجمین جشنواره ملی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در روز چهارشنبه 19 مهر جاری در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی و معرفی آموزش‌های نظام مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، شیوه اجرای این نظام جدید و راهکارهای استقرار و پیاده‌سازی آن را مهم‌ترین محورهای این جشنواره ملی عنوان کرد.

این مسئول، فعالیت دانشگاه علمی‌کاربردی را زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر کرد و افزود: این دانشگاه به منظور توسعه آموزش‌های علمی‌کاربردی ایجاد شده و استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری با محوریت صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل مهم‌ترین اهداف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی هدف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را فراهم آوردن موجباتی برای مشارکت‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های دولتی و غیردولتی در امر آموزش عالی دانست.

قاسمی‌زاد ادامه داد: این دانشگاه برای سازماندهی و توسعه آموزش‌ها و تامین نیازهای کشور در سطح نیروهای ماهر و کاردان به جای نیروهای خارجی بنا شده و اساسنامه آن در 18 مهر سال 71 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه جامع علمی‌کاربردی پس از گذشت 20 سال از تاسیس آن بالغ بر 460 هزار دانشجو، 942 مرکز آموزش فعال، حدود 50 هزار مدرس و بیش از 400 هزار دانش‌آموخته دارد، تصریح کرد: این دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالان عرصه علم و مهارت‌آموزی در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان آغاز فعالیت این مرکز در استان را از سال 74 با یک رشته عنوان کرد و یادآور شد: اکنون 31 مرکز آموزشی فعال، حدود 14 هزار دانشجو با بیش از 70 رشته در دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد این مراکز در سال 88 به 18 مرکز رسیده بود و در سال جاری به 31 مرکز آموزشی افزایش یافته است.

قاسمی‌زاد واحد استانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را یک واحد نظارتی و ارزیابی به مراکز آموزش علمی‌کاربردی در سطح گیلان نامید و متذکر شد: این دانشگاه با تشکیل کمیته‌های مختلف مانند هیئت اجرایی جذب، نظارت و ارزیابی، کمیته انضباطی، کمیته برنامه‌ریزی درسی، کمیته بازدید از مراکز، کمیته شورای مشورتی روسای مراکز و... به تمام فعالیت‌های مراکز برای بهبود و پیشرفت اهداف دانشگاه علمی‌کاربردی نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید به این باور برسد که جایگاه اجتماعی دانش‌آموختگان دوره‌های مهارتی از دانش‌آموختگان نظام آموزشی کمتر نیست، ابراز کرد: دانشگاه جامع علمی‌کابردی در جایگاه برتری قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول